מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרטים חדשים על התמרון - והמנהרה שחצתה לשטח ישראל

הותר לפרסום: צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה שחצתה כ-10 מטרים ממרחב ׳מרווחין׳ שבלבנון, לשטח מדינת ישראל בסמוך למושב זרעית | פרטים חדשים רבים על התמרון: מאות המחבלים המחוסלים, המנהרות, האמל"ח ועוד. כך זה נראה

פרטים חדשים על התמרון - והמנהרה שחצתה לשטח ישראל
מנהרה שחצתה לשטח ישראל צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים על התמרון בלבנון: אחרי ימים של התקפה בכפרי המגע, צה"ל ממשיך לפגוע משמעותית בחיזבאללה. בין היתר הותקפו פעילים, אמל"ח ותשתיות. מדובר בפעילות איכותית של הכוחות עם מעטפת אש שהקטינה משמעותית את ההתנגדות של מצד מחבלי חיזבאללה בשטח.

ההכנה באש הייתה משמעותית והובילה להצלחה לסכל כ-450 מחבלים. המרחב המשמעותי ביותר בו החל התמרון זה כפר כילה ואל- אדייסה, שבו הייתה אוגדה 98, התמרון נעשה במרחב הצפוני. כמות גדולה מאוד של אמצעי לחימה נמצאה שם. באל- אדייסה, התבצעה השמדה רחבה של תשתיות. במרחבים האלו ספג הצבא מחירים כבדים: 6 לוחמים מאגוז ולוחם מצנחנים שנפלו בקרבות.

במקביל, אוגדה 36 תמרנה במרחב מארון עראס, יארון ואשקדון ופגעה בפעילים זוטרים. במארון עראס התגלו מרחבי תתי קרקע שהושמדו ומחסנים. כמעט בכל בית יש אמל"ח עם עמדות ירי לעבר ישראל.

ההתקפות האלה הסתיימו והכוחות יצאו ונערכים לכניסה מחודשת. 

לפני שתי לילות נכנסה אוגדה 91 לרכס רמים, להשמיד תשתיות. בחלקים העמוקים יותר האוגדה נתקלה ביותר התנגדות. עם זאת בצה"ל אומרים כי חטיבות המילואים עושות עבודה איכותית והרבה מאוד תשתיות תת קרקעיות ומחסני אמל"ח נמצאו שם. 

במקביל, חטיבות 2 ו-205 של אוגדה 146 מבצעות התקפה והשמדה נרחבת של תשתיות במרחב לאבונה.

בכלל המרחב כאמור יותר מ-450 מחבלים חוסלו, טונות רבות של חומר נפץ, משגרים, עשרות מחסני אמל"ח הושמדו, בהם מחסן עם כמות גדולה של אמל"ח איכותי. בצה"ל אומרים כי מוצאים פי 2 ממה שחושבים שיש.

הטיפול במנהרות: ההשמדה של התשתיות התת קרקעיות מתבצעת על ידי חומר נפץ ובמקרים של תוואים מורכבים ממלאים בבטון, כך למשל בכפר כילה.

בתוך כך, דובר צה"ל פרסם הערב כי צה״ל איתר וניטרל מנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה שחצתה כ-10 מטרים ממרחב ׳מרווחין׳ שבלבנון, לשטח מדינת ישראל בסמוך למושב זרעית. המנהרה אותרה לפני מספר חודשים כשהיא חסומה במרחב הגבול, ללא פתח יציאה בישראל.

המנהרה אותרה במסגרת פעולת צה״ל להשמדה תשתיות טרור במרחב דרום לבנון.

המנהרה הייתה באחיזה מבצעית מלאה עד להגעת הלוחמים לשטח על מנת למנוע שימוש בה לביצוע טרור. 

דובר צה"ל
המנהרה | דובר צה"ל

כוחות צה״ל ובהם יחידות מיוחדות סרקו את התשתית ואיתרו בה אמצעי לחימה, ציוד חבלה וטילי נ״ט. בשלב זה, למעט תשתית זו, לא מוכרות מנהרות נוספות שחוצות מלבנון לישראל. 

לבחדרי חרדים נודע כי המנהרה נתפסה בשלבי בנייה ומובילה לגזרה מערבית ליד ואדי אלעלי ולא ליישוב. בצבא ממשיכים לסרוק אחר מנהרות נוספות, גם בשטח לבנון. 

עוד נודע לבחדרי חרדים כי אתמול חלה עליית מדרגה נוספת בתקיפה נרחבת של מפקדי השטח, בה נהרגו עשרות מפקדים ומחבלים.

צה"ל מבצע חיצי הצפון מנהרה חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום