מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מעצר שווא? הביקורת על המעצר בנצרת ותגובת המשטרה

גורמים שונים טענו ברשת כי מדובר במעצר שווא וכי אין ראיה לכך שאותה אשת חינוך הביעה הזדהות עם הטבח. עם זאת, בית המשפט האריך את מעצרה ובמשטרה הגיבו לטענות

מעצר שווא? הביקורת על המעצר בנצרת ותגובת המשטרה
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

המשטרה ספגה היום (שלישי) ביקורת חריפה על מעצרה של תושבת טמרה שפרסמה אתמול סרטון, שלטענת המשטרה מביע הזדהות ותמיכה בטבח שמחת תורה. למרות הטענות, בית המשפט האריך את מעצרה ביומיים. 

הבוקר פרסמה המשטרה כי תושבת טמרה בת 41, אשת חינוך בבית ספר בנצרת, נעצרה על רקע סרטון שהעלתה לרשת עם כיתוב "ביום הזה 7/10/23" כאשר היא רוקדת בתוך המוסד החינוכי לעיני העוברים והשבים וברקע מתנגן שיר שמח. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ציין כי אף הוא היה מעורב באירוע: "מורה מבי"ס בנצרת העלתה אתמול לרשתות החברתיות תיעוד כשהיא רוקדת לצלילי השיר זמנים טובים על רקע התאריך 7.10.23. העברתי את התיעוד לצוות לטיפול בהסתות ברשת שהקמתי במשטרת ישראל, והיא נעצרה מיידית בביתה שבטמרה. אפס סובלנות להסתה ולתומכי טרור", כתב השר בטוויטר.

הביקורת על המשטרה

אלא שבהמשך טענו גורמים ברשת כי מדובר במעצר שווא וכי אין ראיה לכך שמדובר בהזדהות עם הטבח. עיתונאי חדשות 12 יוסי מזרחי כתב כי הסרטון פורסם כבר לפני שנה, בשעת בוקר, עוד בטרם גילתה החשוד על הטבח ואתמול הוא רק שותף מחדש. בנוסף, כתב מזרחי כי אותה חשודה הביעה צער רב על הירצחה של ידידתה המעצבת יונת אור מקיבוץ בארי.

עוד נטען על ידי מזרחי וכן על ידי פרופ' אדם שנער מבית הספר למשפטים באוניברסיטת רייכמן, כי המעצר של החשודה בוצע כשעיניה מכוסות בפלנלית, בדיוק כמו מעצרי מחבלים בשטחים, "למרות שהפרקליטות אסרה זאת בתחילת השנה אבל המשטרה מצפצפת". שנער הוסיף כי אותה חשודה העלתה סרטונים דומים בימים אחרים וגם בהם ציינה את תאריך היום לצד שירים שמחים. 

כמו כן, טענו השניים כי מעצר בעבירות הסתה מחייב אישר של הפרקליטות. נקדים ונציין כבר כעת כי לטענה זו השיבו במשטרה כי החשודה נעצרה בחשד לעבירה של התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור ולא על סעיף הסתה.

תגובת המשטרה

במשטרת ישראל מיהר להתייחס לטענות. ראשית, עדכנו במשטרה כי בית המשפט האריך את מעצרה של החשודה עד ליום 10/10/24 בבית משפט השלום בנצרת.

ביני אשכנזי
הארכת המעצר | ביני אשכנזי

עוד מסרו במשטרה, כאמור, כי בניגוד לטענות שעלו, סעיף העבירה עליו נחקרה החשדה הינו התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור ולא סעיף הסתה. "כמו כן, בניגוד לנטען, בהודעת משטרת ישראל לא נטען כי החשודה מועסקת כמורה אלא כאשת חינוך במוסד חינוכי בעיר נצרת".

במשטרה הוסיפו: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד המזדהים עם מעשי טרור והמשבחים מעשים אלו בזמן מלחמה, במרחבי הרשת החברתית ובכל מקום אחר".

מוקדם יותר הגיבו בפרקליטות לשאילתא שהגיש כתב וואלה ביני אשכנזי, כי "הגם שההחלטה בדבר המעצר ודרך המעצר נתונה לשיקול דעתה של משטרת ישראל, הרי שבנסיבות המקרה שפורסמו, לא ברורה החלטת המשטרה לאזוק את החשודה ולכסות את עיניה עם פלנלית".

משטרת ישראל נצרת מעצר

art

 צבע אדום