מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בן 17 בלבד יואשם ברצח הנשים והילדים בפיגוע הפלילי ברמלה

קטין כבן 17 מלוד חשוד בהשלכת הרימון שגרם למותן של שתי נשים ושני ילדים ופציעה קשה של פעוט כבן שלושה חודשים. הנער החשוד שומר על שתיקה ומכחיש את החשדות נגדו

בן 17 בלבד יואשם ברצח הנשים והילדים בפיגוע הפלילי ברמלה
זירת הפיצוץ ברמלה צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

היחידה המרכזית של מחוז מרכז הצליחה לפענח בתום חקירה מואצת בת 3 שבועות את "הפיגוע הפלילי" ברמלה בו נהרגו 4 תושבי העיר והיום בהתאם לתשתית הראייתית שגיבשה המשטרה, הוגשה הצהרת תובע על כוונתה להגיש כתב אישום נגד קטין תושב לוד, בחשד לביצוע המעשה. הנער החשוד שומר על שתיקה ומכחיש את החשדות נגדו. מעצרו הוארך עד יום חמישי, ולפי סנגורו, עו"ד זיאד אלבאז, "החוקרים לא הטיחו בפניו ראיות מפלילות".

החקירה החלה בתאריך 12.9.24 עם קבלת דיווח בדבר פיצוץ רכב בעיר רמלה ושריפת חנות סמוכה, בה נרצחו 4 אנשים, ביניהם ילדים, ופציעתם של נוספים.  

הנרצחים: דועאא אבו חלאווה כבת 50, בתה סילא אבו חלאווה (8), אחיינה מוחמד אבו חלאווה (10) ולין מוגרבי, צעירה בשנות ה-20 לחייה. מצבו של תינוק כבן שלושה חודשים, בנה של מוגרבי שנפגע בתקרית, מוגדר עדיין קשה.

עם התפחות החקירה עלה, כי פיצוץ הרכב התרחש בעקבות רימון שהושלך תחתיו, כאשר הרקע הנו פלילי, עקב סכסוך בין שתי משפחות פשיעה ברחוב הערבי. 

בתוך כך, חוקרי ימ"ר מרכז ביצעו פעולות חקירה מואצות תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שאיפשרו מעצר החשוד תוך יממה - קטין כבן 17 תושב לוד, ומעצרו הוארך בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה החמורים.  

מפקד מחוז מרכז, ניצב יאיר חצרוני שיבח את היחידה המרכזית המחוזית, על "חקירה איכותית שהביאה לפענוח מהיר, תוך הפעלת כלל מערכי המודיעין והחקירות, לצד ניתוח מקצועי של הממצאים הפורנזים בזירה". במשטרה מסרו כי "מחוז מרכז נחוש לפעול בכל האמצעים והיחידות לטיפול בפשיעה האלימה ברחוב הערבי ולכלוא אחר סורג ובריח את המעורבים וכליאתם למען שלום הציבור ובטחונו".

כאמור, בהתאם לתשתית הראייתית שגיבשה היחידה, הוגשה היום הצהרת תובע נגד החשוד ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אשום.

גורם במשטרה שחקר את "הפיגוע הפלילי" אמר לווינט, כי בן ה-17 נשלח על ידי אדם שזהותו מוכרת למשטרה, אך אין לה ראיות בשלב הזה כדי לקשור אותו להזמנת הרצח.

רמלה הפשיעה בחברה הערבית משטרת ישראל

art

 צבע אדום