מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"זו גזירת בית דין שתהיה שנה טובה ומתוקה"

זעקתם של 61 היתומים הזקוקים לסיוע כספי מתחתנים בחודש תשרי, הגיעה למרנן ורבנן גדולי הדור שהתכנסו למושב בית דין מיוחד וקיבלו החלטה • כל התורם 610 שקלים – עשרת שקלים לכל יתום, בית הדין גוזר ופוסק שיזכה לשנה טובה ומתוקה • כל הפרטים

"זו גזירת בית דין שתהיה שנה טובה ומתוקה"
הגר"י זילברשטיין צילום: קופת העיר

מרנן ורבנן גדולי הדור התכנסו בביתו של מרן עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, וכוננו מותב בית דין מיוחד במינו. 

לעזרה ל-61 החתנים והכלות הקליקו כאן>>>

הדיינים שהצטרפו להגר"י זילברשטיין הם מרנן גדולי וצדיקי הדור הגר"ש גלאי, הגרש"א שטרן, הגרמ"ש קליין, הגר"י קולדצקי והגרי"ש קנייבסקי שליט"א. 

בפני הרבנים הובאה זעקתם הנואשת של 61 יתומים ויתומות המתחתנים בחודש תשרי, וזקוקים לעזרה דחופה לקראת חתונתם. 

מדובר ביתומים ויתומות שחלקם התייתמו ממש באחרונה ונמצאים עדיין תחת הרושם המחריד של אובדן של אחד ההורים רח"ל, לאחר מחלה או בתאונה קשה ל"ע, וחלקם התייתמו כבר לפני שנים רבות, בהם כאלו שלא זוכרים את עצמם מהתקופה שבה לא היו יתומים. 

כל היתומים והיתומות הגישו בקשה מפורטת לקבלת עזרה במשרדי 'קופת העיר', ולאחר בדיקה מדוקדקת נמצאו כזכאים לעזרה דחופה ומיידית. 

כל המקרים אוגדו יחדיו, והובאו בפני בית הדין המיוחד שהקים לשם כך הגר"י זילברשטיין שליט"א. 

ואכן, לאחר דיון נסער בחומרת המצב, החליטו מרנן גדולי הדור לנקוט בצעד לא פשוט, ולהשתמש בכח של מותב בית דין, אשר כידוע יש לו משמעות רבה בשמים, וידוע מגדולי הדורות לכל אורך ההיסטוריה, כולל בדורות האחרונים ממש, שלהחלטה של בית דין של מטה, יש השפעה עצומה על ההחלטות בבית דין של מעלה. 

בפסק בית דין בחתימת יד קודשם, כותבים מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א: "אנחנו פוסקים ומבקשים מעומק ליבנו שתהיה שנה טובה ומתוקה לכל התורמים סך 610 שקלים – עשרה שקלים לכל יתום". 

מיד עם קבלת פסק הדין, הקימה 'קופת העיר' קרן מיוחדת וייעודית עבור היתומים המתחתנים בתשרי, וכל התורמים לקרן זו יזכו ששמותיהם יובאו בפני מרנן ורבנן גדולי הדור, עוד לפני ראש השנה, והם יעתירו בתפילה מיוחדת ונרגשת עבור כל מי שבאו לעזרת היתומים והתאמצו בכל כוחם לתרום ולסייע להם. 

זאת ההזדמנות להצטרף למאושרים שעוד לפני שייכנס יום הדין, כבר מחזיקים בידיהם את פסק הדין הקובע שבשנה הקרובה הם יזכו בסייעתא דשמיא לשנה טובה ומתוקה. 

לעזרה ל-61 החתנים והכלות הקליקו כאן>>>
 

סגולה לשנה טובה קופת העיר

art

 צבע אדום