מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סגן מזכ"ל חיזבאללה: "איראן נחושה לעמוד לצד ההתנגדות בדרכים שהיא רואה לנכון"

סגן מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום ברקע המבצע הישראלי בלבנון, ואמר במלאת שנה למלחמה: "מבול אל-אקצא הוא אירוע יוצא דופן ותחילתו של שינוי פני המזרח התיכון"

סגן מזכ"ל חיזבאללה: "איראן נחושה לעמוד לצד ההתנגדות בדרכים שהיא רואה לנכון"
נעים קאסם צילום: צילום מסך

נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה ומבכירי הארגון היחידים שעוד נותרו בחיים, נשא נאום במלאת שנה למלחמה ממקום המסתור שלו, ובו התייחס בין היתר לחיסולו של נסראללה. 

בהתייחסו למתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר אמר כי "מבול אל-אקצא הוא אירוע יוצא דופן ותחילתו של שינוי פני המזרח התיכון". לצד זאת ציין: "הכרזנו על חזית התמיכה בלבנון כדי לסייע בעימות, להקל על עזה ולתמוך בניצחונה". 

קאסם תקף את ארה"ב בנאומו: "ללא תמיכה אמריקנית, התוקפנות הישראלית הייתה נעצרת בתוך חודש. לבנון היוותה מטרה ונתניהו הכריז שוב ושוב שהוא רוצה מזרח תיכון חדש. ההיסטוריה הוכיחה שהישות הציונית מסוכנת לאזור ולעולם. ישראל רוצה להכפיף את כל המדינות הסובבות אותה ואת עמי האזור למדיניותה".

בהתייחסו לתמיכה שמקבל החיזבאללה מאיראן אמר כי "איראן נחושה לעמוד לצד ההתנגדות בדרכים שהיא רואה לנכון. איראן היא זו שמחליטה איך לתמוך, והיא הוכיחה את נחישותה לעמוד לצד ההתנגדות. חזית התמיכה בלבנון התישה את האויב במשך 11 חודשים וגרמה לעקירת תושבי הצפון מהבתים". 

קאסם הוסיף: "בסקר שפרסמו בישראל התברר כי 61% מהישראלים אינם מרגישים בביטחון. ככל שתתקדם המלחמה השיעור הזה יעלה. נראה אותם עושים סקר כזה בקרב תושבי הצפון".

מבצע חיצי הצפון נעים קאסם מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום