מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עצרת הזדהות עם ישראל: "קהילות נקרעו ונפצעו, כל העולם היהודי נפגע"

הפדרציה היהודית וארגונים נוספים בפראג, ציינו את הטבח בעוטף ביום השנה הראשון במפגש זיכרון פומבי בכיכר העיר העתיקה. יו"ר הפדרציה: "משפחות נקרעו, קהילות נקרעו ונפצעו, כל העולם היהודי נפגע"

עצרת הזדהות עם ישראל: "קהילות נקרעו ונפצעו, כל העולם היהודי נפגע"
דגל צ'כיה צילום: Pixabay

קהל רב התאסף אתמול בפראג - צ'כיה, אחת המדינות הידידותיות ביותר לישראל, בעצרת בסימן "לעולם לא לשכוח ולעמוד ביחד וחזק יותר" להביע סולידריות, לכבד את הקורבנות החפים מפשע, "לזכור את החטופים שעדיין מוחזקים בשבי".

נשיא הפדרציה של הקהילות היהודיות בצ'כיה פטרה פאפוסקה, אמר באירוע: "התכנסנו כאן לא רק כדי לזכור, אלא גם כדי לחשוב על אירועי ה-7 באוקטובר 2023 - יום ששינה את עולמנו, את ליבנו ואת ההיסטוריה המשותפת שלנו לנצח. באותו יום חשוך נלקחו חיים תמימים במעשים אכזריים בלתי נתפסים. משפחות נקרעו, קהילות נקרעו ונפצעו, כל העולם היהודי נפגע".

באדיבות המצלם
פטר פאפוסקה יו"ר הפדרציה היהודית של צ'כיה | באדיבות המצלם

שגרירת ישראל, אנה אזרי, דיברה על המצב אליו נקלעו אזרחי ישראל: "השנה הזאת נראית אחרת מבחוץ מאשר אם מסתכלים איך היא נראית מתוך ישראל. מדי יום, כל שבוע וכל חודש, הישראלים מבינים שהמלחמה לא רק בדרום, אלא גם בצפון. צפון ישראל לא נשם יום אחד במשך כל השנה. אבל אני חייבת להדגיש את זה: ישראל לא נלחמת נגד הלבנונים. ישראל מנסה להגן על עצמה ועל הלבנונים מפני טרור".

צ'כיה פראג מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום