מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

39% מהמוסלמים האמריקאים מכחישים שחמאס ביצע מעשי זוועה

שנה לאחר הטבח בעוטף עזה: 39% מהמוסלמים האמריקאים מכחישים שחמאס ביצע מעשי זוועה בישראל ב-7 באוקטובר. כ-37% מהמוסלמים בארה"ב אמרו שארה"ב "לא צריכה לתמוך בכלל בישראל" אם תותקף על ידי איראן

39% מהמוסלמים האמריקאים מכחישים שחמאס ביצע מעשי זוועה
מחבלי חמאס צילום: תעמולת חמאס

שנה לאחר הפלישה של חמאס לישראל שהביאה למותם של יותר מ-1,200 אזרחים, כולל נשים, ילדים ותינוקות, סקר שנערך על ידי JL Partners מטעם The Heritage Foundation מצא כי מספר מפתיע של מוסלמים אמריקאים מכחישים את האלימות שהתרחשה.

כשנשאלו איזו אמירה "הכי מתקרבת לדעתך", 39% בחרו ב"חמאס לא ביצע רצח בישראל ב-7 באוקטובר". 31% הודו בזוועות. עוד 30% אמרו שהם לא בטוחים. זה מנוגד באופן חד לציבור האמריקני הכללי יותר, שמתוכו 64% הודו כי חמאס ביצע רצח, בעוד שרק 7% הכחישו זאת.

כשהתבקשו להסביר מדוע חמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר, 59% מהמוסלמים האמריקאים אמרו שזה היה "לעורר את המטרה הפלסטינית", רק 14% ייחסו את המתקפה לרצונו של חמאס "להרוג יהודים ולהרוס את ישראל". הציבור הרחב, לשם השוואה, מייחס את התקיפה למטרות האנטי-ישראליות של חמאס, כאשר 51% אמרו שהארגון רוצה להרוג יהודים ולחסל את מדינת ישראל.

חלק ניכר מהמוסלמים האמריקאים גם הביעו התנגדות לקיומה של ישראל כמולדת יהודית. כ-43% אמרו שלישראל אין זכות קיום, לעומת 11% בלבד מהציבור הכללי. מוסלמים צעירים יותר, במיוחד בני 18 עד 29 ואלה ממוצא ערבי, נטו יותר להחזיק בדעה זו. מנגד 66% מהציבור הכללי תומך בקיומה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית.

גם עמדות אנטישמיות היו נפוצות יותר בקרב מוסלמים בארה"ב, כאשר 58% אמרו שליהודים יש "כוח רב מדי" בתקשורת ו-57% אמרו את אותו הדבר לגבי ההשפעה היהודית במדיניות הפדרלית של ארה"ב. בקרב הציבור הרחב, רק 22% ו-17% החזיקו בדעות אלה, בהתאמה.

הסקר בדק גם תפיסות של אנטישמיות ואנטי-מוסלמיים בעקבות הפיגוע ב-7 באוקטובר. יותר אמריקאים (57%) האמינו שהאנטישמיות גברה לאחר מכן, בעוד 44% האמינו שהרגשות האנטי-מוסלמיים עלו. שליש מהנשאלים אמרו שהסנטימנט האנטי-מוסלמי ירד מאז המתקפה.

כשנשאלו על מדיניות ארה"ב כלפי ישראל, כ-37% מהמוסלמים בארה"ב אמרו שארה"ב "לא צריכה לתמוך בכלל בישראל" אם תותקף על ידי איראן, בהשוואה ל-8% בלבד מהציבור הכללי. רוב האמריקנים תמכו בישראל, כאשר 17% תמכו בהצבת חיילים אמריקאים בישראל ו-35% בעד סיוע צבאי.

הסכסוך בין ישראל לפלסטין נמצא במקום גבוה גם בקרב המוסלמים בארה"ב כאשר בוחנים את סדרי העדיפויות שלהם לבחירות 2024, כאשר 34% מציינים אותו כסוגיה המרכזית שלהם, לעומת 4% בלבד מהציבור הכללי. לעומת זאת, נושאים כלכליים כמו אינפלציה והגירה דורגו גבוה יותר בקרב האוכלוסייה הכללית.

גם סגנית הנשיא קמלה האריס היתה בסקר, כאשר כמעט מחצית מהמוסלמים בארה"ב (47%) תיארו אותה כ"פרו-ישראלית מדי". חלק קטן יותר מהציבור הכללי (29%) אמר שהאריס "עושה את האיזון הנכון".

בנוסף, 46% מהמוסלמים תמכו בהקמת מפלגה מוסלמית, ו-39% תמכו ביישום חוקי השריעה בארה"ב. זאת בניגוד לציבור הכללי, שבו רק 9% תמכו במפלגה מוסלמית ו-10% תמכו בחוק השריעה.

מוסלמים מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית

art

 צבע אדום