מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
ז' תשרי התשפ"ה | 09.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מהומות ענק ברומניה: אלפי ישראלים תקועים, מאמצים להחזיר אותם ארצה

רבבות ישראלים תקועים בגבולות אוקראינה בדרכם חזרה לישראל אחרי שעשו את החג באומן סמוך לקברו של רבי נחמן באומן. קטסטרופה בשדה התעופה בקאו שברומניה. עימותים בין ישראלים לשוטרים. מאמצים דיפלומטיים רבים בניסיון לפתור את הסאגה

מהומות ענק ברומניה: אלפי ישראלים תקועים, מאמצים להחזיר אותם ארצה
מהומות בשדה התעופה ברומניה צילום: צילום מסך

רבבות ישראלים עדיין תקועים בגשם ובקור אירופאי בשדה התעופה ברומניה כדי להספיק ולעלות על טיסה לארץ לפני יום כיפור. בתיעודים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראים נוסעים רבים על סף עילפון, רבים לא אכלו או שתו זמן רב.

גורם בכיר ב'איחוד ברסלב באומן' אומר: "נעשים מאמצים כבירים לסייע להם". אחד מסוכני הנסיעות מספר בכאב על כך שהנהלת שדה התעופה בבקאו שברומניה יחד עם המשטרה המקומית לקחו שליטה בלעדית על מה שקורה בשטח, אינם מוכנים להקשיב או לתת לסוכני הנסיעות להכניס נוסעים במידה הנדרשת כדי למלא את הטיסות ולהוריד את הלחץ. כתוצאה מכך טיסות יוצאות עם מקומות ריקים, מה שמגביר את הבעיה עוד יותר. משרד החוץ הישראלי מנסה לפעול על מנת להקל על המצב, אולם עד כה - ללא הצלחה.

בעקבות המצב יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון הי"ו פועל מסביב לשעון ומפעיל קשרים דיפלומטיים עם בכירי ממשל שונים במדינות הרלוונטיות בניסיון להביא לסיומה של הסאגה הקשה ולהקל על סבלם של רבבות חסידי ברסלב.

המשבר התחיל לפני למעלה מ-20 שעות כאשר הצוות של השדה ומשטרת המקום קיבלו החלטה לא להכניס את האנשים לשדה התעופה, מאות אנשים עמדו בקור בחוץ תחת גשם. מטוסים שהגיעו להטיס אנשים ארצה טסו ריקים, כי לא נתנו להכניס אנשים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כרגע הרומנים הם מנהלים את האירוע לבד. ככה שאין צפי לפתרון המשבר ללא התערבות של משרד החוץ. מנכ״ל אירופה במשרד החוץ ועוד מנסים בכל יכולתם לעזור. סוכני הנסיעות בקשר עם כלל הגורמים בישראל ובחו"ל לפתור את הבעיה.

אומן ברסלב איחוד ברסלב באומן

art

 צבע אדום