מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טראמפ בביקור היסטורי באהל הרבי מליובאוויטש | תיעוד מיוחד

האבטחה באהל היתה הדוקה ביותר מכיוון שטראמפ נמצא תחת הגנה ברמה גבוהה, בעקבות שני ניסיונות התנקשות בטראמפ. ביקורו של טראמפ יציין ביקור השלישי של ראש מדינה באהל בתוך חודש. צלפים הועמדו בכוננות בסביבת האהל

 טראמפ בביקור היסטורי באהל הרבי מליובאוויטש | תיעוד מיוחד
הנשיא לשעבר טראמפ באהל הרבי מחב"ד צילום: צילום מסך

הנשיא טראמפ ביקר הערב באהל הרבי מחב"ד זצ"ל, השירות החשאי ביקר במקום לפני הביקור וסרק את כל האזור, כלקח מנסיונות החיסול של טראמפ, צלפים הועמדו בכוננות בסביבת האהל. אוהל מיוחד הוקם עבור טראמפ כדי לא להיות גלוי לציבור.

ביקורו של טראמפ באהל ב-7 באוקטובר נתפס כמחווה של הזדהות עם קהילות יהודיות במלאת שנה לפיגועים הרצחניים של חמאס בעוטף עזה. הביקור מגיע לאחר ביטול ביקור במסעדת גוטליב בוויליאמסבורג עקב פטירתו הפתאומי של בעל המסעדה.

צילום מסך
טראמפ מתפלל בקבר הרבי מחב"ד | צילום מסך

האבטחה באהל היתה הדוקה ביותר, טראמפ נמצא תחת הגנה ברמה גבוהה, בעקבות שני ניסיונות התנקשות בטראמפ. במגרש הגולף שלו במיאמי ביץ', פלורידה, בחודש שעבר, וב-13 ביולי 2024 בקרבת העיר באטלר שבפנסילבניה.

את הביקור, שהתנהל תחת אבטחה הדוקה, ארגן דיוויד פרידמן, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, שמקיים קשרים הדוקים עם טראמפ מאז שעזב את תפקידו בעקבות הפסדו של טראמפ ב-2021. השירות החשאי היה באהל הרבי בראש השנה ובדק את כל האזור.

לאחר ביקורו של טראמפ באהל טראמפ חזר בטיסה לפלורידה, שם הוא אמור להשתתף באירוע זיכרון לקורבנות חמאס ב-7 באוקטובר.

ביקורו של טראמפ יציין ביקור השלישי של ראש מדינה באהל בתוך חודש. המבקרים האחרונים כללו את נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי וראש ממשלת אלבניה אדי ראמה, שאף אחד מהם אינו יהודי.

צילום מסך
טראמפ מתפלל בקבר הרבי מחב"ד | צילום מסך

אנשי הקמפיין של טראמפ בדקו אפשרות לבקר במרכז חב"ד העולמי ב-770 אך בסופו של דבר הוחלט לוותר על כך, בשל מספר האורחים הרב שנוכחים בבמהלך חודש תשרי.

קרוליין לאוויט, דוברת קמפיין טראמפ, פרסמה את ההצהרה הבאה: "היום, הנשיא טראמפ יציין את יום השנה ל-7 באוקטובר בביקור באהל ליובאוויטש, מקום מנוחתו האחרון של הרב שניאורסון בניו יורק, והוא ידבר באירוע זיכרון ל-7 באוקטובר בפלורידה. הזוועות, כולל הרצח והחטיפה של ישראלים ואמריקאים חפים מפשע, שהתרחשו ב-7 באוקטובר לעולם לא היו קורות אם הנשיא טראמפ עדיין היה בבית הלבן".

עוד מסרה: "עבור אמריקאים וישראלים כאחד, הכרחי שהנשיא טראמפ ייבחר מחדש כדי שיוכל לשים קץ לשפיכות הדמים שנגרמה על ידי משטר טרור איראני נמרץ, שחזק ועשיר יותר היום מחוסר היכולת והמדיניות החלשה של ממשל האריס-ביידן".

הרבי מחב''ד דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל ניו יורק אלבניה ארגנטינה

art

 צבע אדום