מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טקס הזיכרון של המשפחות במלאת שנה לטבח: "הדם זועק מהאדמה"

הערב נערך בפארק הירקון טקס הזיכרון שערכו משפחות השבעה באוקטובר. יונתן שמריז, אחיו של אלון ז"ל: "במקום שתוקם ועדת חקירה ממלכתית, אנחנו שואלים את השאלות בעצמנו מבלי לקבל תשובות"

טקס הזיכרון של המשפחות במלאת שנה לטבח: "הדם זועק מהאדמה"
הרב תמיר גרנות בטקס צילום: טקס הזיכרון הלאומי

הערב (שני) נערך בפארק הירקון בתל אביב הטקס שאירגנו משפחות השבעה באוקטובר כאלטרנטיבה לטקס הממלכתי. במהלך הטקס נשמעו עדויות מצמררות של ניצולי הטבח, והתקיימה דקת דומייה. 

הטקס הוקרן ביותר מ-300 מוקדים קהילתיים ברחבי הארץ והעולם. הרב תמיר גרנות, ראש ישיבת ההסדר "אורות שאול", אביו של סרן אמתי צבי גרנות הי"ד, הקריא קדיש בטקס. הרב שמואל סלוטקי, ששכל ב-7 באוקטובר את שני בניו, ישי ונעם הי"ד, קרא תפילת יזכור.

יונתן שמריז, אחיו של אלון ז"ל, החטוף שנורה למוות בשוגג, אמר בטקס, שהיה ממארגניו: "זה היה יום בלי צבא, בלי מדינה, יום שבו כל מה שהיה לנו, הוא עצמנו – האזרחים. קוראים לזה הפקרה. במקום שנעמוד פה רבבות מעם ישראל יחד, אנחנו עומדים פה ומחכים לאזעקה, במקום שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את המחדל, אנחנו שואלים את השאלות בעצמנו בלי לקבל תשובות".

עוד הוסיף שמריז: "במותו אלון ציווה לנו את התקווה. מתוך החורבן וההריסות, קם כאן דור חדש. שמאמין בנו, בחברה ישראלית מתוקנת ומאוחדת - דור שישקם את ההריסות ויקים כאן מדינת ערכית יותר, שבה רודפים את האמת, מקדש אותה ולא מרפים ממנה. מדינה שנשענת על ערבות הדדית שעושים בה הכל למען החברים שלנו וכדי להחזיר 101 חטופים וחטופות שנמצאים במנהרות חמאס. לא נרפה עד שנתקן".

יגאל כהן, אביה של רב"ט הדר מרים כהן ז"ל, תצפיתנית שנפלה במוצב נחל עוז, אמר: "אני עומד כאן היום גם כנציג כל משפחות התצפיתניות שנרצחו במוצב נחל עוז בשבת ההיא. אנחנו הקול שלהן. ואני רוצה שישמעו, כל מי שצריכים לשמוע, כי דם הבנות שלנו זועק אלינו מן האדמה. אנחנו לא נוכל לשתוק. לא נעזוב, לא נשכח ולא נתעייף. בשארית הכוחות שיש לנו אנחנו נדאג שהאחראים - יקבלו עליהם אחריות". 

רפי בן שטרית, אביו של אלרואי בן שטרית הי"ד - שנפל בקרב על מוצב נחל עוז, אמר: "הוא נלחם עם חבריו הבלונאים במאות מחבלי חמאס. הם לחמו בגבורה, השיבו אש, חיסלו מחבלים, טיפלו בפצועים ונפלו מול גיבורים. איך נפלו גיבורים. אנחנו עומדים כאן יחד כעם אחד ואיש אחד ונושאים את זכרם הקדוש של הנופלים והנרצחים. צוואת הנופלים היא לעשות חשבון נפש. אני מבקש מבמה זו לקרוא להקמת ועדת חקירה ממלכתית - שתחקור לעומק את אסון שבעה באוקטובר".

ה-7 באוקטובר טקס זיכרון מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום