מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כ"ץ לשר החוץ הצרפתי: אם תפתיעו בנושא הפלסטיני, לא נשתף פעולה בנושא הלבנוני"

אחרי שנשיא צרפת מקרון קרא לאמברגו נשק על ישראל, השר ישראל כ"ץ אמר למקבילו הצרפתי שהגיע לביקור בארץ כי "ידידים לא קוראים להטלת אמברגו, והם צריכים לסייע בשעת מבחן"

כ"ץ לשר החוץ הצרפתי: אם תפתיעו בנושא הפלסטיני, לא נשתף פעולה בנושא הלבנוני"
ישראל כץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון קרא לאמברגו נשק על ישראל, שר החוץ ישראל כ"ץ אמר היום למקבילו הצרפתי ז'אן-נואל ברות שהגיע לבוקר בישראל: "אם תפתיעו אותנו בצעדים חד צדדיים בנושא הפלסטיני, לא נוכל לשתף איתכם פעולה בנושא הלבנוני", כך לפי "ווינט". 

לשכתu מסרה כי השר אמר לעמיתו ש"ידידים לא קוראים להטלת אמברגו, והם צריכים לסייע בשעת מבחן. השר כ"ץ הדגיש כי אם ישראל לא תהיה ביהודה ושומרון, האיראנים והחמאס יסלקו את אבו מאזן מרמאללה – לא תוך שבועיים כמו שקרה בעזה – אלא תוך יומיים".

הוא הדגיש ביחס ללבנון כי "לא תהיה הפסקת אש, שאינה באינטרס הישראלי ולא באינטרס הצרפתי. הפסקת אש תתאפשר רק שתושבי הצפון יוכלו לחזור בבטחה לבתיהם ורק לאחר שחיזבאללה ייסוג צפונית לליטני ויתפרק מנשקו". 

השר הוסיף כי חייבים להקים מנגנוני אכיפה אפקטיביים של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם 1701 ו-1559, כדי שלא יהיו אות מתה, ואם לא יוקמו מנגנוני אכיפה כאלו, ישראל תאכוף אותן בעצמה.  

"השר הבהיר כי ישראל תגיב בעוצמה למתקפת הטילים האיראנית, בדיוק כשם שצרפת הייתה מגיבה אם הייתה מותקפת בקרוב למאתיים טילים בליסטיים. השר כ"ץ הוסיף כי עכשיו הזמן להגביר את הלחץ על איראן מכיוון שהמגן העיקרי של איראן באזור – חיזבאללה על ארסנל הטילים שלו – ספג מהלומות קשות, ולכן כעת טהרן חשופה והעולם חייב לנצל שעת כושר זו כדי לבלום את תוכנית הגרעין ואת תמיכת איראן בטרור", נמסר מלשכתu.

ישראל כ"ץ צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום