מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היועמ"שית: "לא ניתן להכשיר את הפתק של המועמד לרה"ר האשכנזי"

היועצת המשפטית לממשלה מסרה את עמדתה בנוגע לפתק הכפול שנמצא בבחירות לרב הראשי האשכנזי וטענה כי לא ניתן להכשיר את הפתק. היועמ"שית הנחתה: "להיערך בהקדם לסבב בחירות נוסף לרב האשכנזי הראשי"

היועמ"שית: "לא ניתן להכשיר את הפתק של המועמד לרה"ר האשכנזי"
הגר"ק בר והגר"מ הלוי צילום: באדיבות המצלם

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מסרה הערב (שני) את עמדתה בנוגע לפתק הכפול שנמצא בבחירות לרב הראשי האשכנזי וטענה כי לא ניתן להכשיר את הפתק וכי יש להיערך לסיבוב נוסף בין המועמדים הגאון רבי קלמן בר והגאון רבי מיכה הלוי.

"לא ניתן להכשיר את הפתק של המועמד לרב ראשי אשכנזי, שנמצא במעטפה של הבחירות לרב הראשי הספרדי ובקלפי של בחירות אלה, ולייחס אותו למעטפה הריקה שנמצאה בקלפי של הרב הראשי האשכנזי", נמסר מטעמה.

היועמ"שית הבהירה: "משמעות הדברים היא שיש להותיר על כנן את תוצאות הבחירות לרב הראשי האשכנזי לפיהן היו שני מועמדים עם אותו מספר קולות, ולהיערך בהקדם לסבב בחירות נוסף לרב האשכנזי הראשי".

כזכור, בתחילת השבוע בזמן שוועדת הבחירות סיימה את ספירת הקולות לרב הראשי האשכנזי התברר כי יש תיקו 40-40 בין שני המועמדים, הגאון רבי קלמן בר והגאון רבי מיכה הלוי.

לאחר ספירת הקלפי של הרב הראשי הספרדי נמצא פתק נוסף לטובת הגאון רבי מיכה הלוי ועלתה השאלה האם יכשירו את הקול ויימנעו מסיבוב שני או שהפתק פסול והמשמעות היא כי יש תיקו ונדרש סיבוב שני.

 

גלי בהרב מיארה הרב קלמן בר הרב מיכה הלוי הבחירות לרבנות הראשית

art

 צבע אדום