מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תיעוד: הרב הורחק על ידי שוטרים: "גררו אותי כמו כלב"

באוסטרליה מתקיימות הפגנות נגד ישראל בחודשים האחרונים, אתמול התקיימה הפגנה אנטישמית בסידני. הרב מנחם פלדמן שהחזיק דגל אוסטרלי נלקח משם על ידי שוטרים. הרב אמר לתקשורת המקומית: "לא התבקשתי לעזוב, נגררתי כמו כלב"

תיעוד: הרב הורחק על ידי שוטרים: "גררו אותי כמו כלב"
הרב פלדמן מורחק בכוח על ידי שוטרים צילום: רשת סקיי ניוז האוסטרלית

הרב מנחם פלדמן מסידני אוסטרליה, תועד בטלוויזיה האוסטרלית מורחק כמעט בכוח מהפגנה אנטישמית בעיר. המפגינים תומכי חמאס הפגינו נגד ישראל ובעד עזה, משם יצאו מחבלי חמאס לבצע טבח נוראי ב-7 באוקטובר 2023.

הרב שהחזיק דגל אוסטרליה והורחק בכוח, סיפר לרשת סקיי ניוז האוסטרלית: "השוטרים לא ביקשו ממני לעזוב את המקום, הם פשוט גררו אותי כמו כלב, הייתי עוזב יפה אם היו מבקשים ממני, הם גררו אותי כמו חיה, כשהכיפה שלי נפלה בזמן ההרחקה, ביקשתי מהם להרים את הכיפה, אך הם סרבו".

עוד אמר: "הם רצו לעשות ממני דוגמא, תחשבו שהייתי הודי או סיקי, הם לא היו מתנהגים ככה, אם אני הייתי מחזיק דגל חמאס או דגל חיזבאללה ולא דגל אוסטרליה, לא הייתי מורחק, לאן הלכה אוסטרליה שאני מכיר, זאת לא אוסטרליה עליה גדלתי".

צילום מסך רשת סקיי ניוז
הרב פלדמן בראיון לתקשורת האוסטרלית | צילום מסך רשת סקיי ניוז

הרב הוסיף: "אני דור רביעי באוסטרליה, אני יהודי גאה, וזה פשוט בושה וחרפה, יש לנו חופש ביטוי ואפשר להיות בעד ונגד ישראל, אבל אם מפגינים בשבעה באוקטובר נגד ישראל, אתם לא אנשי שלום, אתם דורכים על גופות הנרצחים בישראל, ואני וכל האנשים ההגיוניים נגעלים מהתנהגות כזאת".

בתוך כך כ-60 בני אדם התאספו אתמול בסידני לזכרם של כמעט 1,200 הנרצחים: דיוויד אוסיפ, נשיא מועצת הצירים היהודית, תיאר את ה-7 באוקטובר כ"יום הרע".

"זה היה יום שבו הרוע באמת התהלך על כדור הארץ הזה", אמר. "אירועי ה-7 באוקטובר היו אישיים, הקורבנות היו המשפחה והחברים שלנו, אלה לא מספרים או סטטיסטיקות, כל אחד מהאנשים האלה הם אנשים אהובים".

אוסטרליה סידני מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

 צבע אדום