מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סערת המעונות: שר העבודה בן צור דורש ייצוג נפרד בעתירות

שר העבודה יואב בן צור דורש מהייעוץ המשפטי לממשלה, ייצוג עצמאי נפרד בעתירת בג"ץ של התנועה למען איכות השלטון בישראל נגד החלטת הממשלה בנושא הסבסוד במעונות יום. כל הפרטים

סערת המעונות: שר העבודה בן צור דורש ייצוג נפרד בעתירות
השר יואב בן צור בכניסה לישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר העבודה יואב בן צור שלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, בו הוא דורש ייצוג נפרד בעתירות הדורשות ממנו את פרסום מבחני התמיכה לכלל הציבור לשנה שלמה ולא לשלושה חודשים כפי שנקבע בהחלטת ממשלה לפני מספר שבועות.

נזכיר כי לאחרונה אישרה הממשלה את הצעתו של שר העבודה יואב בן צור לאישור מבחני התמיכה במעונות הילדים לשלושה חודשים לכלל הציבור, במקום לשנה.

היועצת המשפטית לממשלה התנגדה לכריכת כלל הציבור עם תלמידי הישיבה וטענה כי ההחלטה לא עניינית, לא חוקית ופוגעת בעשרות אלפי משפחות. כעת בעקבות עתירות, הנושא צפוי לידון בבג"ץ.

במכתב, השר מנמק את דרישתו וכותב: "החלטת הממשלה לגבי פרסום מבחני התמיכה והמשך הסבסוד במעונות יום עברה פה אחד, וזאת בניגוד לחוות דעתך לפיה יש מניעה משפטית לאשר את החלטת הממשלה במתכונתה. בנסיבות אלו, הסוגיה העומדת בליבת העתירות לבג״ץ, הינה מאזן הכוחות בין החלטות הממשלה לבין הנחיות היועצת המשפטית לממשלה. 

בעניין זה ראי מכתבו של המשנה ליועמ״ש ד״ר גיל לימון מיום 29 באוגוסט 2024 שם דחה את בקשתי לייצוג נפרד בנימוק: הייעוץ המשפטי לממשלה מאפשר ייצוג נפרד אך ורק במקרים חריגים בהם יש מחלוקת העוסקת בסוגיה חוקתית או משטרית בעלת חשיבות שלגביה יש מקום לאפשר את עמדתה החולקת של הממשלה בפני ביהמש. ברור ומחוור כי אכן נדון זה, נופל בגדרה של מחלוקת חוקתית, ומשכך בהתאם לעמדה שהוצגה במכתבך הנ״ל יהיה זה ראוי וצודק ליהעתר לבקשתי לייצוג נפרד". 

השר חותם את מכתבו: "בנסיבות אלו שליבת המחלוקת הינה מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה אל מול החלטות ממשלה, יהא זה בלתי סביר בעליל לטעון שהיועץ המשפטי לממשלה מייצג את עמדת הממשלה, לנוכח ניגוד העניינים המובהק, בנסיבות העניין ולאור האמור אני דורש ייצוג נפרד בפני ביהמ״ש".

יואב בן צור גזירת המעונות גלי בהרב מיארה

art

 צבע אדום