מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

השגריר בטקס: "הנאצים החדשים, היום הנורא ביותר מאז השואה"

מאות אנשים השתתפו בפולין בטקס מיוחד בו נכחו ראשי משרד החוץ הפולני ובראשם שר החוץ. שגריר ישראל בפולין: "מי שמבקר היום בצביעות מתחסדת את ישראל ולא את הג'יהאדיסטים הוא עיוור, אנטישמי, או שניהם"

השגריר בטקס: "הנאצים החדשים, היום הנורא ביותר מאז השואה"
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

מאות אנשים הגיעו היום (שני) לחצר שגרירות ישראל בוורשה כדי להשתתף בטקס זיכרון לקורבנות ה-7 באוקטובר. נכחו ראשי משרד החוץ הפולני ובראשם שר החוץ רדוסלב סיקורסקי, הרב הראשי בפולין מיכאל שודריך, שגרירים רבים כולל ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ועוד.

שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה אמר: "אני מגיע הרבה לאתרי הרצח של השואה, נפגש עם ניצולי שואה ושומע את סיפורם. אבל שום דבר מזה לא הכין אותי למה שעשו הנאצים החדשים ב-7 באוקטובר, היום הנורא ביותר לעם היהודי מאז השואה. היום אנחנו חייבים להביט מחדש על האנטישמיות הארסית שהובילה לשואה. על השקרים, עלילות הדם, השנאה ברחובות, בעיתונות, באוניברסיטאות. כי כל זה קורה היום שוב".

עוד אמר: "אויבי ישראל קוראים את "מיין קאמפף" של היטלר בערבית ובפרסית ומטיפים לרצוח את כל מי ששונה מהם. לכן מי שמבקר היום בצביעות מתחסדת את ישראל ולא את הג'יהאדיסטים הוא עיוור, אנטישמי, או שניהם. אסור להשלים עם חוסר האחריות הנפשעת של האו"ם ואחרים שמנסים למנוע את ניצחון האור על החושך האיסלמיסטי, תוך סיכון העולם החופשי כולו".

השגריר ליבנה קרא לקהילה הבינלאומית לתבוע מארגוני הטרור לשחרר לאלתר את כל החטופים, והקריא את שמותיהם של 14 חטופים שהם גם אזרחי פולין. בנו של אחד מהם, יובל דנציג, שאביו אלכס נחטף ונרצח בידי החמאס, סיפר על אביו והדגיש שצריך לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים שנותרו למשפחותיהם.

שר החוץ סיקורסקי הצטרף לדברי השגריר ליבנה ואמר: "החטופים צריכים להיות משוחררים בלי שום תנאי". סיקורסקי הוסיף כי אף אין שום הצדקה לטרור וכי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.

השר וויצ'ח קולארסקי אמר בשם נשיא פולין: "אנו כואבים את כאבו של העם בישראל. נסייע במה שנוכל לשחרור החטופים".

היום גם התקיים בבית הכנסת הגדול ברומא האירוע המרכזי במדינה לציון שנה למתקפת הטרור של חמאס ב-07.10. האירוע שהתקיים ביוזמת השגרירות ובשיתוף איחוד הקהילות היהודיות של איטליה והקהילה היהודית של רומא.

כחלק מהבעת סולידריות יוצאת דופן, ראש ממשלת איטליה ג׳ורג׳יה מלוני, לצד שמונה שרים ממשלתה וכן, נציגי פרלמנט וסנאט הגיעו להשתתף בטקס ולהביע את תמיכתם במדינת ישראל. עוד נכחו באירוע מנהיגי הקהילה היהודית, בכירים מהמגזר הציבורי, הפרטי והתקשורת המקומית. 

האירוע סוקר בהרחבה ע״י אמצעי התקשורת המרכזיים באיטליה והועבר בשידור ישיר בחלקם. לאירוע הגיעה מהארץ אלה מור, דודתה של אביגיל עידן בת ה-4 שנחטפה ושוחררה, לספר את סיפורה של אביגיל ומשפחתה.

יעקב ליבנה פולין מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

 צבע אדום