מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מחקר חדש של מזרחי טפחות חושף: ההזדמנויות החדשות בשוק הנדל"ן בצל המלחמה

על פי המחקר רוב המשקיעים ממשיכים לראות בנדל"ן המקומי אופציה בטוחה ꟾ על אף האתגרים הביטחוניים, ההשקעות בפריפריה עדיין מושכות עניין רב ꟾ הציפיות לעליית מחירים נותרות גבוהות

מחקר חדש של מזרחי טפחות חושף: ההזדמנויות החדשות בשוק הנדל"ן בצל המלחמה
מזרחי טפחות צילום: יח"צ

כיצד השפיעה המלחמה על שוק הנדל"ן בישראל? 63% מהציבור סבורים כי בצל המצב ישנן הזדמנויות טובות להשקעה – כך עולה ממחקר חדש שערך בנק מזרחי-טפחות.

בנק מזרחי-טפחות פרסם לאחרונה מחקר מקיף, שנערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, ובוחן את ההשפעות של המלחמה על שוק הנדל"ן בישראל, הן בקרב ציבור רוכשי הדירות למגורים והרוכשים הפוטנציאליים, והן בקרב רוכשי הדירות להשקעה.

המשקיעים: ההעדפות, האזורים וההזדמנויות

למרות הפגיעה שהמלחמה גרמה, עדיין 38% מהמשקיעים עדיין שוקלים לרכוש נכסים בפריפריה, לעומת 62% שנמנעים מהשקעה ביישובים שנפגעו במלחמה.

השקעה בארץ נותרת עדיפה:

המחקר מראה כי רוב המשקיעים מעדיפים להחזיק נכסים בישראל. 82% מהנשאלים שמחזיקים בנכס להשקעה מחזיקים נכסים אך ורק בישראל, בעוד ש-11% משקיעים רק בחו"ל ו-7% מפצלים את השקעותיהם בין ישראל למדינות אחרות. עם זאת, 37% מהמשקיעים שוקלים לקנות נכס להשקעה מחוץ לישראל, בעוד ש-41% לא שקלו אופציה כזו כלל. 22% אומרים כי שקלו השקעה בנכסים בחו"ל, אך החליטו להישאר עם הכסף בארץ.

אילו מדינות מועדפות על משקיעים ישראליים?

42% מהמשקיעים שוקלים להשקיע ביוון, 34% מתעניינים בקפריסין, ו-20% במזרח אירופה. משקיעים אחרים בוחנים אופציות בארצות הברית (30%) ובמערב אירופה (26%). רק 5% שוקלים להשקיע בנכסים במזרח הרחוק.

המלחמה – פגיעה או הזדמנות?

67% מהמשקיעים סבורים כי ניתן תמיד למצוא הזדמנויות להשקעה בנדל"ן בישראל, אך 46% טוענים שהמלחמה פגעה באפשרויות ההשקעה בארץ. עם זאת, 28% מהמשקיעים מזהים דווקא אפשרויות חדשות שעלו בעקבות המלחמה, ו-27% מאמינים שלא חל שינוי משמעותי.

לפי המחקר, 41% מהמשקיעים אומרים שנכסים בישראל מעניקים להם שליטה טובה יותר על הניהול, בעוד ש-17% מדווחים שהם מכירים את השוק המקומי בצורה טובה יותר. 20% חשים בטוחים יותר להשקיע בארץ.

עליית מחירים צפויה

המשקיעים אופטימיים בכל הנוגע למחירי הנדל"ן: 89% מאמינים שמחירי הנכסים ימשיכו לעלות. כמו כן, 63% מאמינים שעדיין יש הזדמנויות השקעה טובות בשוק המקומי, ורק 37% סבורים כי מי שלא השקיע עד כה – החמיץ את ההזדמנות.

רכישת דירות למגורים – באילו אזורים הציבור מעדיף לגור?

למרות המצב הביטחוני, התשובות מגוונות ומעידות כי הציבור מעוניין יותר מתמיד לחזק את הפריפריה: 37% מהישראלים מעוניינים לגור בחיפה ובאזור הכרמל, 25% בירושלים והסביבה, 25% בגליל התחתון, 21% באזור הנגב, 20% בגליל העליון, 17% ברמת הגולן, 13% ביישובי עוטף עזה, ו-12% ביישובי קו העימות בצפון.

בנושא המיגון, רוב מוחלט של 82% לא היו קונים דירה ללא ממ"ד. במצב הקיים היום, לכ-14% מהישראלים אין ממ"ד, ממ"ד קומתי או מקלט.

כמו כן, 64% מהישראלים סבורים כי זוגות צעירים ללא תמיכה כלכלית משמעותית יוכלו לרכוש דירה רק באזורים מרוחקים, שבהם המחירים נמוכים יותר.

לסיכום, המגמה הכללית שעולה מהמחקר של בנק מזרחי-טפחות היא שחרף האתגרים הביטחוניים, שוק הנדל"ן בישראל ממשיך לשדר יציבות ואופטימיות. הרוכשים וכן המשקיעים שומרים על אמון בנדל"ן המקומי ורואים בו אפיק השקעה בטוח עם ציפייה להמשך עליית מחירים.

מזרחי טפחות

art

 צבע אדום