מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשף המכתב הנורא שכתב הגרי"ג אדלשטיין לפני יו"כ

המכתב הנורא של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל בערב יום הכיפורים: "כשיש מישהו שכועס או מקפיד על אדם, בין אם אם הוא יודע על כך ובין אם אינו זוכר ואינו יודע על כך, לא שייך שתועיל התפילה גם ביום כיפור, זה מעורר דינים וצרות!" • כך תסירו את הקפידות

נחשף המכתב הנורא שכתב הגרי"ג אדלשטיין לפני יו"כ
הגרי"ג אדלשטיין צילום: David Cohen/Flash90

זעקת הסליחות ותחינת ימי הדין הקרבים כבר מסעירה את הלבבות. הלב מתמלא והעיניים מתלחלחות בדמעה טהורה של תפילה מלב מלא. אבל רגע לפני, אנו מפרסמים תמרור אזהרה מבהיל שביקש מרן ראש הישיבה רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל לפרסם לפני יום הכיפורים, לעשות הכל בכדי שלא להכנס ליום הכיפורים כשישי עלינו כעס או קפידא של מישהו, לא משנה עם הוא מהווה או מהעבר הרחוק, חי או שחלילה כבר נפטר לבית עולמו.

​לחצו כאן והששתפו במעמד הסרת הקפידות>>>

בדבריו הזהיר ראש הישיבה כי  "כל זמן שיש קפידא בין אדם לחבירו, לא שייך שתועיל התפילה, ורק לאחר שיבקש מחילה ויפייס את חבירו, אז תוכל התפילה להועיל"  הדברים המבהילים נאמרו למצויים בתקופת השידוכים שביקשו את ברכתו ועצתו של מרן זצוק"ל לזכות לשידוך, כשמרן מפתיע ומעורר לעשות הכל ולבדוק שאין מי שמקפיד עליהם, כשזה תנאי לקבלת התפילה גם ביום הכיפורים כאשר קפידא כזו מעוררת חלילה דינים וצרות".

הדברים המבהילים, נאמרו להמונים שצבאו על פתחו בבקשה להתברך בשנה טובה, אולם מרן מעביר בשיחת החיזוק המיוחדת דווקא דאגה כנה ואזהרה מול המצב המבהיל בו משפחות מתמודדות עם חולי, כאב, קשיי פרנסה, שידוכים שלא זזים ו'תקיעה' בכל תחום, כי דווקא נורת האזהרה המהבהבת ומבהילה היא דווקא הקפידא בין אדם לחבירו ובפגיעות 'הקטנות' שאיננו זוכרים ממהלך החיים. פגיעות שנעשו בעבר מול מורים או מלמדים, פגיעות או 'עקיצות' לברים שלא סלחו, פגיעה שהייתה מתקופת השידוכים וכדומה גם אם ללא כוונה וללא זדון, משפט של צער לאדם ברחוב או למי שכבר אינם בין החיים. כל אלו – חוסר המחילה שלהם מעורר חלילה דינים קשים על ראשו של אדם חלילה.

בעקבות הפניות הרבות ובהכרעת גדולי הדור שליט"א, מקיימת רינה של תורה את סגולת הקודש של מרן ה'בן איש חי' זיע"א, להסרת קפידא ובקשת מחילה מנפטרים, וממי שלא זוכרים שפגענו בהם, ומכל אדם שכועס ומעורר דינים חס ושלום, להביא למחילתם השלמה ולפתוח מזלו של אדם לטובה – מכאב לשמחה.

ההוראה הזו ל'רינה של תורה' מיושמת בליל ערב יום הכיפורים. במעמד מיוחד של 'סגולת בקשת המחילה' – מעמד נורא ומחריד בו נאמרת נוסח התפילה כלפי שמים וכלפי החיים איתנו, בתפילת רבים וגזירה שכל מי שיש לו עלינו קפידא ימחל ויסלח מחילה גמורה, מחילה שלמה ויסיר כל כעס והקפד חלילה.

​לחצו כאן והששתפו במעמד הסרת הקפידות>>>

הרגע הזה בליל ערב יום הכיפורים אחרי חצות, כשקהל ההמונים העומד ליד קברו של מרן החזון איש זועק בדמעות "מחול לך, מחול לך, מחול לך!" רגע רווי בכי והתרגשות ששינה את החיים לאלפים שזכו לאור גדול ולדף חדש של חיים ובריאות עם הסבר פשוט: סרה הקפידא, סר הקטרוג, יש סליחה ויש מחילה!!

ליל ערב יום הכיפורים, יעלו המוני לומדי רינה של תורה בראשות הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א ויעשו את התיקון של המקובלים, כן. זו ההזדמנות שלי ושלך, להכנס נקיים ליום הכיפורים ולפתוח דף חדש, בלי צער, בלי עגמת נפש, בלי ייסורים ובלי בעיות.

המעמד המדהים הזה כבר הושיע המוני יהודים שמעידים בדמעות, כי ה'סליחה' הזו לא רק ניקתה משקעי עבר ופצעים מעיקים רווי עצב וכאב, אלא בעיקר פתחה בפניהם שער חדש של ישועה ומזל טוב ובשורות טובות. ככה זה כשהתפילה מתקבלת באור חדש והשנה הופכת בס"ד למתוקה באמת. ככה נכנסים ליום הכיפורים. נקיים וטהורים לשנה נקייה מלאה בטוב.

​לחצו כאן והששתפו במעמד הסרת הקפידות>>>
 

 

רינה של תורה הרב גרשון אדלשטיין קפידות

art

 צבע אדום