מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לפיד מייעץ: "לתקוף את מתקני הנפט באיראן"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד טען כי על ישראל לתקוף את שדות הנפט של איראן. כשנשאל מדוע לא את מתקני הגרעין, השיב: "אני חושב שאנחנו צריכים לגייס קואליציה רחבה יותר לתקיפת מתקני הגרעין"

לפיד מייעץ: "לתקוף את מתקני הנפט באיראן"
לפיד בפתח ישיבת סיעתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע אחרי מתקפת הטילים הבליסטיים ששיגרה איראן לעבר ישראל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בריאיון ל"ווינט" כי על ישראל לתקוף את שדות הנפט של איראן. 

לפיד אמר: "זה עקב אכילס של איראן. עם האמריקנים יש דיון מורכב סביב זה. אני יכול להבין למה הם לא רוצים דקה לפני הבחירות בארצות הברית שיהיה זינוק במחירי הנפט. זה לא משנה את העובדה שלישראל יש אינטרסים משלה או תפיסה משלה". 

כשנשאל למה לא לתקוף את מתקני הגרעין, השיב לפיד: "אני חושב שאנחנו צריכים לגייס קואליציה רחבה יותר לתקיפת מתקני הגרעין. זה צריך להיות בשיתוף עם האמריקנים, אבל כרגע ישראל צריכה להגיב לא על מתקפה אחת אלא על שתיים". 

לפיד הוסיף: "לא הגבנו מספיק חזק על המתקפה הראשונה. עקב האכילס של איראן זו הכלכלה שלה. איראן היא מדינה מפורקת מבחינה כלכלית ואתה תמיד תוקף במקום שבו החולשה של האויב שלך היא גדולה במיוחד".

לפיד התייחס למחדל טבח ה-7 באוקטובר ואמר: "הממשלה התעסקה בדברים אחרים. המחדלים המודיעיניים והצבאיים הם בלתי נתפסים וכל מי שהיה מעורב צריך ללכת הביתה, אבל בעיקר התחושה של חמאס הייתה שלא תהיה ממשלה חלשה יותר, שלא מתעניינת בביטחון".

יאיר לפיד איראן מלחמת אוקטובר

art

 צבע אדום