מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביידן לציון טבח ה-7 באוקטובר: "מחויבים לחלוטין לביטחון העם היהודי"

הנשיא ביידן בהודעה מיוחדת לציון טבח 7 באוקטובר: "סגנית הנשיא האריס ואני נשארנו מחויבים לחלוטין לביטחון העם היהודי, לביטחון ישראל ולזכות הקיום שלו". הנשיא הוסיף: "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות של חיזבאללה, חמאס, החות'ים ואיראן"

ביידן לציון טבח ה-7 באוקטובר: "מחויבים לחלוטין לביטחון העם היהודי"
ביידן ונתניהו צילום: חיים צח\לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם פרסם הצהרה מיוחדת לציון שנה למתקפה ב-7 באוקטובר, אז נרצחו כ-1200 ישראלים על ידי מחבלי חמאס.

"ביום זה בשנה שעברה זרחה השמש במה שהיה אמור להיות חג יהודי משמח. עד השקיעה, 7 באוקטובר הפך ליום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה. היום מציינים שנת אבל על יותר מ-1,200 חפים מפשע בכל הגילאים, בהם 46 אמריקאים, שנטבחו בדרום ישראל על ידי ארגון הטרור חמאס. שנה מאז יותר מ-250 חפים מפשע נלקחו כבני ערובה, כולל 12 אמריקאים. שנה אחת לניצולים הנושאים פצעים, נראים ובלתי נראים, שלעולם לא יהיו אותו הדבר. ושנה אחת של מלחמה הרסנית".

עוד אמר הנשיא: "ביום השנה הזה, נהיה עדים לאכזריות הבלתי נתפסת של פיגועי ה-7 באוקטובר, אך גם ליופיים של החיים שנגנבו באותו יום. הפיגוע ב-7 באוקטובר העלה אל פני השטח זיכרונות כואבים שהותירו אלפי שנים של שנאה ואלימות נגד העם היהודי. לכן, זמן קצר לאחר הפיגועים, הפכתי לנשיא האמריקני הראשון שביקר בישראל בזמן מלחמה. הבהרתי אז לעם ישראל: אתם לא לבד. שנה לאחר מכן, סגנית הנשיא האריס ואני נשארנו מחויבים לחלוטין לביטחון העם היהודי, לביטחון ישראל ולזכות הקיום שלו".

ביידן ציין: "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות של חיזבאללה, חמאס, החות'ים ואיראן. בשבוע שעבר, בהנחייתי, צבא ארצות הברית שוב סייע באופן פעיל להגנת ישראל המוצלחת, וסייע להביס מתקפת טילים בליסטיים איראניים".

"היום ובכל יום אני חושב על בני הערובה ומשפחותיהם. פגשתי את משפחות החטופים והתאבלתי איתם. הם עברו גיהנום. הממשל שלי ניהל משא ומתן לשחרור בטוח של יותר מ-100 בני ערובה, כולל אמריקאים. לעולם לא נוותר עד שנביא את כל בני הערובה הנותרים הביתה בשלום. אני גם מגנה בחריפות את הזינוק האכזרי באנטישמיות באמריקה וברחבי העולם. זה לא מקובל. כולנו חייבים לעמוד מאוחדים נגד אנטישמיות ונגד שנאה על כל צורותיה".

עוד אמר הנשיא: "אני מאמין שההיסטוריה תזכור גם את 7 באוקטובר כיום אפל לעם הפלסטיני בגלל המלחמה שחמאס התחיל בה באותו יום. יותר מדי אזרחים סבלו יותר מדי במהלך שנת הסכסוך הזו - ועשרות אלפים נהרגו, מחיר אנושי שהחמיר בהרבה בגלל טרוריסטים שהסתתרו ופעלו בין אנשים חפים מפשע. לא נפסיק לפעול להשגת הסכם הפסקת אש בעזה שתחזיר את בני הערובה הביתה, תאפשר זינוק בסיוע ההומניטרי כדי להקל על הסבל בשטח, יבטיח את ביטחונה של ישראל ותסיים את המלחמה הזו. לישראלים ולפלסטינים כאחד מגיע לחיות בביטחון, בכבוד ובשלום. אנו גם ממשיכים להאמין כי פתרון דיפלומטי מעבר לגבול ישראל-לבנון הוא הדרך היחידה להחזרת השקט המתמשך ולאפשר לתושבים משני הצדדים לחזור בשלום לבתיהם".

לסיום אמר: "ביום הזיכרון הזה, שחל גם בימים הקדושים ביותר של הלוח היהודי, אנו מכבדים את רוחו הבלתי ניתנת להפסקה של העם היהודי ומתאבלים על קורבנות ה-7 באוקטובר. יהי זכרם ברוך".

ארה"ב ג'ו ביידן השבעה באוקטובר

art

 צבע אדום