מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"אלחנן רץ לתוך התופת והציל עשרות"

'מנשרים קלו מאריות גברו": שנה אחר קרב הגבורה ההירואי של אלחנן קלמנזון הי"ד ובני משפחתו בשביעי באוקטובר, הקהילה ברמלה מקימה בית מדרש גבוה לעילוי נשמתו • "הם היו מלאכים. אין לי מילים" משתפים הניצולים

"אלחנן רץ לתוך התופת והציל עשרות"
צוות אלחנן צילום: באדיבות המצלם

שנה עברה מאז היום הנורא ביותר שידעה מדינת ישראל. שנה של שכול, כאב וצלקות שיוותרו על פני העם עוד שנים ארוכות. יחד עם זאת, זה גם הזמן שלנו להנציח ולהוקיר את אותם אלו שסיכנו נפשם ביודעין מתוך מטרה להציל את אחיהם באותה 'שבת שחורה' ויצרו רגעי גבורה מרגשים שיהדהדו עוד שנים ארוכות במורשת העם היהודי.

לחצו כאן וקחו חלק בהקמת "באר אלחנן">>>

בשביעי באוקטובר, כאשר הדי היריות והזעקות הגיעו לאוזניהם של אלחנן קלמנזון, אחיו מנחם ואחיינו איתיאל, הם לא היססו לרגע. בעוד אחרים נמלטו מהאימה, השלושה החליטו לרוץ אל תוך לב הסכנה בקיבוץ בארי, חדורי מטרה ומונעים על ידי תחושת שליחות שמיימית.

"ראינו אותם רצים לתוך האש", משחזרת בדמעות אחת הניצולות. "הם היו כמו מלאכים בתוך הגיהנום. מדהימים. אנשים שגייסו את עצמם לתוך התופת. אין לי מספיק מילים. בלעדיהם לא הייתי כאן היום לספר את הסיפור".

אלחנן, שהיה ידוע כאיש חסד ובעל לב רחב עוד לפני אותו יום גורלי, הפך לסמל של מסירות נפש אחר שהצוות בהובלתו פעל ללא לאות וחילץ עשרות משפחות מבתים בוערים. למרות הסכנה המרחפת מעל ראשם, השלושה המשיכו במשימת הקודש. הם חזרו שוב ושוב אל אזורי הקרבות, מצילים עוד ועוד אנשים. אחר שעות של פעילות הצלה הירואית ובלתי נתפסת, נרצח אלחנן והשיב לבוראו את נשמתו הזכה והטהורה.

יוכי קלמנזון, אמם של אלחנן ומנחם שיתפה בדמעות: "זה מרגש אותנו ונותן לנו כוח לראות את אותם שחיים וקיימים בזכותם".

סיפורם של אלחנן, מנחם ואיתיאל - "צוות אלחנן", הוא מופת לאהבת חינם, לגבורה יהודית ולערבות הדדית. סיפור שממשיך להדהד ולהשפיע על רבים, מעורר השראה ומעניק תקווה גם בימים הקשים ביותר.

כעת זה הזמן שלנו לסייע בהקמת בית המדרש "באר אלחנן" ברמלה על שם הקיבוץ שבו הצילו נפשות רבות - קיבוץ בארי. בית מדרש שיהווה אבן שואבת ללימוד תורה ויחזק את הגרעין התורני בעיר רמלה וינציח את מורשתו של אלחנן קלמנזון בצורה הראויה והקדושה ביותר.

לחצו כאן וקחו חלק בהקמת "באר אלחנן">>>

 

באר אלחנן אלחנן קלמנזון

art

 צבע אדום