מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 26°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

קטסטרופה בגבולות אוקראינה: רבבות ישראלים תקועים במעברי הגבול

רבבות ישראלים תקועים בגבולות אוקראינה בדרכם חזרה לישראל אחרי שעשו את החג באומן | קטסטרופה בשדה התעופה בקאו שברומניה | 'איחוד ברסלב באומן' עושים מאמצים דיפלומטיים רבים בניסיון לפתור את הסאגה

קטסטרופה בגבולות אוקראינה: רבבות ישראלים תקועים במעברי הגבול
המונים ממתינים בשדה התעופה ברומניה צילום: באדיבות המצלם

משבר חמור בגבולות: רבבות תקועים בגשם עז ובקור אירופאי חודר עצמות בגבולות היבשתיים של אוקראינה בניסיון לחצות את הגבול ולהתקדם לעבר שדות התעופה כדי להספיק ולעלות על טיסה לארץ לפני יום כיפור.

גורם בכיר ב'איחוד ברסלב באומן' אומר: "האוקראינים יצרו תור אלקטרוני והם מקבלים רק את מי שהזמין תור מראש. ולפעמים אין תורות פנויים לגבול למשך הרבה מאד שעות קדימה, זה יוצר כאוס מטורף".

רבים נוספים תקועים בכניסה לשדות התעופה במדינות שונות בעקבות דחיות וביטולי טיסות של החברות השונות. בשדה התעופה בקאו שברומניה מתחוללת קטסטרופה בפני עצמה, כשחוץ מהדחיות והעיכובים המשמעותיים בטיסות המונים עומדים בכניסה אל שדה התעופה, ומכיוון שמדובר בבית נתיבות קטן מאד המשטרה לא מאפשרת לרוב הממתינים להכנס עד סמוך לזמן הטיסה ורבים נאלצים להמתין שם בגשם עז ובקור כשאין להם שום מחסה ראוי באזור.

אחד מסוכני הנסיעות מספר בכאב על כך שהנהלת שדה התעופה בבקאו שברומניה יחד עם המשטרה המקומית לקחו שליטה בלעדית על מה שקורה בשטח, אינם מוכנים להקשיב או לתת לסוכני הנסיעות להכניס נוסעים במידה הנדרשת כדי למלא את הטיסות ולהוריד את הלחץ. כתוצאה מכך טיסות יוצאות עם מקומות ריקים, מה שמגביר את הבעיה עוד יותר. משרד החוץ הישראלי מנסה לפעול על מנת להקל על המצב, אולם עד כה - ללא הצלחה.

בעקבות המצב יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון הי"ו פועל מסביב לשעון ומפעיל קשרים דיפלומטיים עם בכירי ממשל שונים במדינות הרלוונטיות בניסיון להביא לסיומה של הסאגה הקשה ולהקל על סבלם של רבבות חסידי ברסלב.

אחד מחסידי ברסלב שנתקע בגבולות ברומניה אומר: "למרבה הצער אנחנו מכירים רבים שלמרות רצונם העז לא זכו השנה להגיע לאומן, ולכן הכל מתגמד לצד הזכות הגדולה להיות בימי ראש השנה על קברו של רבי נחמן - אשרינו שזכינו"

פעילי איחוד ברסלב מוסרים כי בעקבות הקטסטרופה בגבולות חשוב עוד יותר להקפיד מאד שלא ליצור עיכובים נוספים ולהמנע לחלוטין מהעברת סיגריות וכדומה.

ההנחיות ליוצאים לדרך הם: מותר להעביר בגבולות השונים אך ורק 2 קופסאות סיגריות (40 סיגריות בודדות). מותר להעביר אך ורק ליטר אחד של משקה אלכוהולי. אסור באיסור חמור להעביר משחקי נשק מכל סוג (ביביגאן וכדומה). משטרות הגבול במדינות השונות הזהירו כי נוסע שיפר את האיסורים הנ”ל עלול לקבל ויזה שחורה.

אוקראינה רומניה אומן ברסלב

art

 צבע אדום