מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
ו' תשרי התשפ"ה | 08.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 18°c
בית שמש 19°c
בני ברק 25°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מבקר המדינה: "אחרי שנה - לאזרחי ישראל מגיעות תשובות"

מבקר המדינה מתניהו אנלגמן התייחס במלאת שנה לטבח לעובדה שאזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות על המחדל: ביקורת המדינה אינה מפריעה ללחימה. כל מהותה היא לתרום לביטחון ולאזרחים"

מבקר המדינה: "אחרי שנה - לאזרחי ישראל מגיעות תשובות"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: באדיבות המצלם

משרד מבקר המדינה יקיים היום (7.10) טקס משרדי לציון שנה לטבח. לקראת הטקס התייחס המבקר מתניהו אנגלמן לעובדה ששנה חלפה ואזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות על המחדל, הן ברמה המדינית, הן ברמה הצבאית והן ברמה האזרחית.

לדבריו, "בצל הלחימה המתנהלת, ובצל אי הוודאות על התמשכות המלחמה, בשם כל אלו שקולם לא ישמע עוד, בשם 101 משפחות אשר אינן יודעות את נפשן כשיקיריהן נמקים במנהרות, ובשם כל אזרחי ישראל חובתנו לדרוש תשובות". 

"ביקורת מטרתה לטייב, לשפר ולתקן ליקויים ואנו מבצעים אותה באופן שלא מפריע ללחימה. בעת הזאת משרד מבקר המדינה הוא הגוף האובייקטיבי היחיד שבודק את הכשלים בכל הדרגים - בדרג המדיני, בדרג הצבאי ובדרג האזרחי". 

אנגלמן הוסיף: "אין לקבל את גישתו של מי שבכל השנה שחלפה לא איפשר לביקורת לעשות את מלאכתה. ביקורת המדינה אינה מפריעה ללחימה. כל מהותה היא לתרום לביטחון ולאזרחים, וכבר נוכחנו לדעת מה קורה בשעה שמתעלמים מביקורת". 

"לעת הזו הביקורת ממוקדת בנושאים שאינם נוגעים למערכי הלחימה. ביקורת המדינה עוסקת בשורה של נושאים כדוגמת מחדלי הנובה, ההגנה על שדרות, אופקים ויישובי עוטף עזה, הטיפול במפונים ובחללים, וכן על מערכי ההגנה בעוטף ירושלים. רק בשבוע שעבר קיבלנו תזכורת כואבת על חשיבות הביקורת כאשר התבצע פיגוע ירי ברכבת הקלה בתל אביב - סוגייה אותה אנחנו בודקים בימים אלו".

מתניהו אנגלמן מבקר המדינה ה-7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום