מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הנס הגדול: המחבל טען כי "תא המטען תקול" וזה מה שהתגלה שם

חיילי צה"ל עצרו לבדיקה שגרתית נהג מונית שהתגלה כמחבל שירה בעבר על חיילים ואף ישב בכלא. "השב"כ והמודיעין היו מופתעים מאוד מהתפיסה, ולא התקבלה שום התרעה על כך"

הנס הגדול: המחבל טען כי "תא המטען תקול" וזה מה שהתגלה שם
התחמושת שנתפסה צילום: באדיבות המצלם

יוסי לוי קצין לוחם במילואים שכבר עושה למעלה מ-200 ימי מילואים, פרסם פוסט על תפיסת מחבל שהעביר 10.000 כדורים ליד קדומים, ונתפס באקראי.

"בראש השנה בשעת לילה מאוחרת אני והצמד שלי עצרנו מונית לבידוק קרוב לקדומים, שהייתה בדרכה לשכם. מדובר ביוזמה אישית של 2 חיילים שרצו להגדיל ראש, ואם כבר אנחנו שומרים בלילה, במקום להיות עם המשפחה בסעודת החג, אז נוציא מזה את המקסימום לא מדובר במחסום/ נקודת בידוק, ולא ברשת דיג" כתב יוסי.

יוסי המשיך לתאר את הנס: "בטרמפיאדה סמוך ליישוב במהלך הבידוק טען הנהג כי תא המטען תקול ולא נפתח. לאחר בדיקה מעמיקה, קיפלנו את המושב האחורי וחשפנו כמות עצומה של תחמושת צה"לית חדשה לגמרי (קופסאות סגורות עם אזיקון) שהוסתרה בתא המטען מתחת לערימות שמיכות ודובון לבן. מדובר על למעלה מ- 10,000 כדורי רובה בקוטר 5.56, במשקל כולל של כ-150 ק''ג".

מסתבר שהנהג התגלה כמחבל שירה בעבר על חיילים ואף ישב בכלא. "מיותר לציין שהשב"כ והמודיעין היו מופתעים מאוד מהתפיסה, ולא התקבלה שום התרעה על כך" כתב. "מדובר בתפיסה נדירה ביותר של תחמושת בהיקף כזה, ואולי תפיסת הפתע הגדולה שהייתה ביו"ש מאז המלחמה. מדובר על נס ראש השנה ממש" ציין.

מלחמת חרבות ברזל טרור פלסטיני

art

 צבע אדום