מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

החגיגה נגמרה: האפליקציה הפופולרית יורדת מגוגל פליי

גוגל הסירה באופן גלובלי את אפליקציות האבטחה של קספרסקי בעקבות החלטת ממשלת ארה"ב – גם משתמשים מישראל לא יכולים עוד להוריד את האפליקציות דרך Google Play

החגיגה נגמרה: האפליקציה הפופולרית יורדת מגוגל פליי
גוגל פליי צילום: עפ סעיף 27א

החרם שהוטל על חברת האבטחה הרוסית קספרסקי בארצות הברית מקבל ממדים גלובליים, לפחות עבור משתמשים המפעילים טלפונים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד.

לאחר שגוגל נענתה לדרישת ממשל ביידן וחסמה את הורדת אפליקציות קספרסקי עבור משתמשים אמריקנים, הגיעה בימים האחרונים החלטה להרחיב את המהלך: הסרה מוחלטת של כל האפליקציות של החברה מחנות Google Play ברחבי העולם.

ע"פ הדיווח באתר "אנשים ומחשבים" גם בישראל, משתמשי אנדרואיד כבר לא יכולים להוריד את מוצרי האבטחה של קספרסקי מהחנות הרשמית. ההחלטה מגיעה לאחר שלשכת התעשייה והביטחון של משרד המסחר האמריקני הודיעה על הגבלות חדשות הנוגעות לקספרסקי, מחשש לקשרים שלה עם הקרמלין והסכנות האפשריות לביטחון הלאומי של ארה"ב.

גוגל מאשרת את המהלך:

דוברת גוגל אישרה אתמול (שבת) את ההסרה הגלובלית, וציינה כי ההחלטה נובעת מהדרישות החדשות שהוטלו על ידי משרד המסחר האמריקני: "לשכת התעשייה והביטחון הכריזה על מגוון הגבלות על קספרסקי. כתוצאה מכך, הסרנו את האפליקציות שלה מ-Google Play ברחבי העולם".

קספרסקי מגיבה בזעם:

בחברת קספרסקי לא נותרו אדישים למהלך של גוגל. דוברי החברה הביעו זעם על כך שגוגל הרחיבה את החרם מעבר לגבולות ארצות הברית: "ההגבלות האמריקניות אינן חלות באופן ישיר על יתר העולם, אך גוגל בחרה לפעול באופן חד-צדדי ולהסיר את האפליקציות שלנו מכל מקום. זהו צעד מיותר המונע גישה לפתרונות האבטחה שלנו למיליוני משתמשים ברחבי העולם". עוד הוסיפו, כי ההחלטה של גוגל היא "פרשנות יתר" להנחיות הפדרליות.

אפשרויות חלופיות להורדת אפליקציות קספרסקי:

למרות ההסרה מ-Google Play, משתמשים המעוניינים להוריד את אפליקציות האבטחה של קספרסקי עדיין יכולים לעשות זאת ישירות מאתר החברה, כמו גם מחנויות האפליקציות של חברות אחרות כמו סמסונג, שיאומי, ואפילו וואווי – המתחרה הסינית שגם היא עומדת בפני הגבלות דומות בארה"ב.

Google גוגל פליי אפליקציה חסימה

art

 צבע אדום