מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האיחוד האירופי מציין את הטבח: "העולם התעורר לתמונות מחרידות שאין לתאר"

נשיאת האיחוד האירופי פרסמה הצהרה במלאת שנה לטבח ב-7 באוקטובר 2023 נגד ישראל. "אני מגנה שוב, ובמילים החריפות ביותר, את ההתקפות הברבריות הללו" כתבה

האיחוד האירופי מציין את הטבח: "העולם התעורר לתמונות מחרידות שאין לתאר"
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

נשיאת האיחוד האירופי פרסמה הצהרה חריפה נגד חמאס במליאת שנה לפעולות הטרור שביצע חמאס ב-7 באוקטובר 2023 נגד ישראל. "ב-7 באוקטובר 2023, העולם התעורר לתמונות מחרידות של פראות שאין לתאר, סצנות שיישארו חרוטות במוחנו לנצח. לא יכולה להיות הצדקה למעשי הטרור של חמאס. אני מגנה שוב, ובמילים החריפות ביותר, את ההתקפות הברבריות הללו. הם הביאו סבל עצום לא רק על עם ישראל, אלא גם על פלסטינים חפים מפשע. ביום השנה הטראגי הזה, אני רוצה לכבד את זיכרונותיהם של הקורבנות. האיחוד האירופי עומד לצד כל האנשים החפים מפשע שחייהם התנפצו עד היסוד מאז אותו יום גורלי".

עוד נכתב: "אנו חוזרים על קריאתנו להפסקת אש מיידית בעזה, לשחרור ללא תנאי של כל החטופים ולסיום הסכסוך. אנו תומכים במאמצים הדיפלומטיים המתמשכים להגיע להסכם כולל. שנה אחרי, המצב ההומניטרי בעזה מחריד. האיחוד האירופי ימשיך לעשות את המקסימום כדי לגייס סיוע כספי ולהקל על משלוחים וחלוקת סיוע הומניטרי, לעם הפלסטיני, וכעת גם בלבנון".

הנשיאה התייחסה ללחימה בלבנון: "התקפות הטרור של חמאס על ישראל הציתו מעגל של אלימות שהביא את האזור כולו למצב של מתח קיצוני. על כל הצדדים לנהוג באחריות ובאיפוק, בזמן שאנו מטפלים במשבר המיידי, האיחוד האירופי מוכן לעזור ליום שאחרי. אנו נפעל בכל המאמצים להביא תנאים לשלום בר קיימא, שיובילו לפתרון שתי מדינות, שבו ישראל ופלסטין מתקיימות זו לצד זו בשלום, עם ביטחון לשניהן. זאת הדרך היחידה לסיים את הסבל".

לסיום כתבה: "היום ליבנו גם עם הקהילות היהודיות ברחבי העולם. התקריות האנטישמיות שוב עולות בחדות. עלינו להילחם ביחד ברוע הזה בכל מקום שהוא מתפשט - כולל באינטרנט. אנו נמשיך ליישם ולעדכן במידת הצורך את האסטרטגיה שלנו למאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים. אני אקדיש יותר משאבים למטרה זו.  אנו גאים בשונות שלנו. עלינו להגן עליו בכל מחיר".

 

האיחוד האירופי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום