מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

באיראן מודים: לא שמענו ממפקד כוח קודס מאז שבוע שעבר

מפקד כוח קודס האיראני מנותק קשר מאז התקיפות בביירות בשבוע שעבר, כך אמרו שני גורמים איראנים לרויטרס. גורם רשמי אמר שקאאני שהה ברובע הדאחייה, במהלך תקיפה ישראלית ביום חמישי האחרון

באיראן מודים: לא שמענו ממפקד כוח קודס מאז שבוע שעבר
מפקד כוח קודס קאאני צילום: צילום מסך

מפקד כוח קודס האיראני, אסמאעיל קאאני, שנסע ללבנון לאחר חיסול נסראללה בחודש שעבר בתקיפה אווירית ישראלית, לא יצר קשר מאז התקיפות על ביירות בסוף השבוע האחרון, כך לפי שני בכירים איראניים ששוחחו עם רויטרס.

אחד הגורמים הרשמיים אמר שקאאני שהה בפרבריה הדרומיים של ביירות, רובע הדאחייה, במהלך תקיפה ישראלית ביום חמישי האחרון, בה חוסל בכיר חיזבאללה האשם א-ספי, אך הבכיר האיראני אמר שהוא לא נפגש עם א-ספי.

הבכיר האיראני אמר עוד שאיראן וחיזבאללה לא הצליחו ליצור קשר עם קאאני מאז יום חמישי האחרוןבכיר שני אמר גם כי קאאני נסע ללבנון לאחר חיסול נסראללה, כדי לסייע לחיזבאללה.

בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, עבאס נילפרושאן חוסל יחד עם נסראללה בבונקר שלו ב-27 בספטמבר.

כזכור הבוקר דווח בעיתון ה"ניו-יורק טיימס" כי שלושה גורמים איראנים מסרו כי קאאני נסע לביירות במטרה להיפגש עם בכירים בחיזבאללה, ולסייע לארגון להתאושש מגל התקיפות הישראליות בלבנון. חבר במשמרות המהפכה המוצב בביירות אמר כי השתיקה בקרב הבכירים האיראנים אודות קאאני יצרה פאניקה בקרב חברי הדרג השונים.

בדיווח צוין כי הפעם האחרונה בה נראה קאאני בפומבי הייתה יומיים אחרי חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, כשצולם מגיע למשרדי ארגון הטרור בטהראן.

 

 

נסראללה איסמעיל קאאני מלחמת חרבות ברזל איראן מבצע חיצי הצפון חיזבאללה

art

 צבע אדום