מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התורם החרדי התעקש על הנצחה והאפודים גילו עמידות שהפתיעה את היצרן

תורם חרדי הסכים לממן רכבים ממוגנים לצה"ל בתנאי אחד: הנצחה לעילוי נשמות בלוח מהודר על כל רכב. לבסוף, ההזמנה בוטלה אך ההנצחה הוצמדה למשלוח של אפודים קרמיים, ואלה גילו בשטח עמידות יוצאת דופן שהדהימה אפילו את היצרן

התורם החרדי התעקש על הנצחה והאפודים גילו עמידות שהפתיעה את היצרן
תמונת ארכיון צילום: Oren Cohen/Flash90

ערן אפרת הוא יזם טכנולוגיה ישראלי המתגורר כיום בהולנד. מתחילת המלחמה פעל אפרת רבות לגיוס תורמים לציוד צבאי לחיילי צה"ל.

היום, לקראת ציון שנה לטבח שבעה באוקטובר, אותו יציינו בישראל מחר בשלל טקסי זיכרון ברחבי הארץ, מספר אפרת סיפור יוצא דופן שנתקל בו במסגרת מאמציו לגיוס מימון לציוד צבאי לחיילים. 

"היו לי המון סיפורים הזויים מהשנה האחרונה, הרבה מהם אסור לספר, אבל אחד, שכבר הוסר ממנו מעטה הסודיות ופורסם, מכיל בתוכו את אחד הסיפורים היותר מעניינים שהיו לי", פתח אפרת.

הוא סיפר, כי באחד הלילות בשבועות הראשונים למלחמה הוא קיבל שיחת טלפון מ"גורם מסוים. "הימים ימי טירוף, התרומות רצות, עוברים לנו מיליונים בידיים, ציוד זורם. עבדתי 24/7. ביום מול ישראל ובלילה מול ארה״ב", תיאר היזם הישראלי. 

לדבריו, הגורם בטלפון מבקש תרומה חריגה - מימון לרכבים ממוגנים לכוחות מיוחדים, רכבים שהרבה מהם נשרפו בקרבות במהלך המתקפה ונוצרה מצוקה של ממש. "הנושא הזה נדחף בדרגים הכי גבוהים, באמת גבוהים. (מאד). הבנתי את הרמז, החשיבות והדחיפות והלכתי לתורמים שלי", סיפר. "מההלם שיש גורם כזה גבוה שמבקש כזאת בקשה, כולם סרבו. חוץ מתורם אחד".

אפרת סיפר כי מדובר היה בתורם חרדי והוא הסכים לממן את הרכבים הממוגנים בתנאי אחד - שעל כל רכב כזה תהיה הנצחה, בלוח מתכת מהודר. "חשבתי שהוא צוחק. הסברתי לו שמדובר ברכב של יחידות מיוחדות, לא בהקדשה על עוגת יום הולדת. הוא צחק, אני צחקתי ואז הוא אמר - אז סיכמנו - הקדש תמורת המימון".

"ההקדשים הוכנו, הושחרו לפי בקשת הגורמים ועמדו להישלח למפעל הרכבים הקנדי. בסוף, אספקת הרכבים נבלמה מטעמים פוליטיים פנים קנדיים, הכסף הוחזר לתורמים וכפיצוי, כדי לא לאבד את התרומה והיות והם כבר היו מוכנים, הצעתי שנשים אותם על הארגזים של הלוחות הקרמיים.

"כדי לא לשגע את המערכת שהייתה גם ככה על הקצה, בחרנו את ההקדש עם התרומה הגבוהה ביותר וביקשתי שישלחו אותו לאותו ספק שישימו על הארגז. לגבי השאר אמרתי שאדאג אחר כך.

"בסוף, הארגז הגיע ליחידה מסוימת. אני לא יודע אם ההקדש היה עליו בסוף, בין כל הבלאגן, שכחתי מזה ולא ביררתי. אבל אני כן יודע שהמשלוח הזה, היה המשלוח המפורסם שבלם כדורי צלפים מקליבר מסוים והציל חיים, תוצאות שהפתיעו אפילו את ספק האפוד הקרמי", סיכם אפרת.

ערן אפרת
האפודים גילו חסינות יוצאת דופן | ערן אפרת

ערן אפרת אפוד קרמי מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום