מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ה' תשרי התשפ"ה | 07.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 26°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו שוחח עם מקרון: "המגבלות יחזקו את ציר הרשע האיראני"

אחרי הקריאה של מקרון לעצור את משלוחי הנשק לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון והדגיש בפניו כי מגבלות על ישראל יחזקו את ציר הרשע של איראן

נתניהו שוחח עם מקרון: "המגבלות יחזקו את ציר הרשע האיראני"
נתניהו ומקרון בארמון האליזה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אחרי הקריאה של מקרון לעצור את משלוחי הנשק לישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (ראשון) עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון.

"ראש הממשלה חזר על עמדותיה של ישראל, שכפי שאיראן תומכת בכל חלקי ציר הטרור האיראני, כך מצופה מידידי ישראל לעמוד מאחוריה, ולא להטיל עליה מגבלות שרק יחזקו את ציר הרשע האיראני", נמסר מלשכתו.

כמו כן, ראש הממשלה הדגיש שפעולות ישראל נגד חיזבאללה יוצרות הזדמנות לשינוי המציאות בלבנון לטובת היציבות, הביטחון והשלום באזור כולו.

בהודעת לשכת נתניהו נאמר כי "שני המנהיגים סיכמו לקדם שיח בעניין במהלך ביקורו של שר החוץ הצרפתי, שביקש להגיע לישראל".

מקרון אמר לנתניהו בשיחה את המשפט התמוה הבא: "אספקת נשק לא תביא ביטחון לישראל".

כזכור, נשיא צרפת עמנואל מקרון קרא במהלך ראיון בתחנת הרדיו הצרפתית "פראנס אינטר" להפסיק להעביר לישראל נשק שעשוי לשמש אותה במלחמה בעזה. 

ראש הממשלה תקף בתגובה ואמר: "ישראל תנצח עמכם או בלעדיכם  - אבל הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שישראל תנצח".

מקרון אמר כי "בראש סדר העדיפויות שלו - חזרה לפתרון פוליטי" למשבר. לדבריו, "אני חושב שהיום הדבר החשוב ביותר הוא שנגיע לפתרון שכזה, ונפסיק להעביר נשק שעשוי לשמש במלחמה בעזה. המטרה שלנו היא להימנע מהסלמה. אסור להקריב את העם הלבנוני, אסור שלבנון תהיה עזה נוספת". 

מקרון הבהיר למעשה כי מצד צרפת, אמברגו נשק שכזה כבר בעיצומו. "צרפת לא מספקת נשק שכזה", הדגיש. צרפת אינה יצואנית נשק מובילה לישראל, ולפי משרד ההגנה בפריז מעבירה ציוד צבאי בסך כולל של 30 מיליון אירו בשנה בלבד.

דבריו של מקרון נאמרו בעת ששר החוץ שלו, ז'אן נואל בארו, נמצא במסע של ארבעה ימים במזרח התיכון, מסע שאותו יסיים ביום שני, בביקור בישראל.

צרפת בנימין נתניהו עמנואל מקרון איראן מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום