מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 25°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 25°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המחבל, ישראלי תושב הפזורה; קרוב משפחתו רצח בעבר חייל

המחבל שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, שבו נרצחה צעירה כבת 20 ונפצעו עשרה נוספים, הוא אזרח ישראלי מהפזורה הבדואית בנגב. המחבל הוא בן משפחתו של המחבל שרצח את סמל עומר לוי ב-2015 באותו מקום

המחבל, ישראלי תושב הפזורה; קרוב משפחתו רצח בעבר חייל
זירת הפיגוע צילום: זק"א

מחבל, תושב הפזורה, נכנס היום לסניף מקדונלד'ס בתחנה המרכזית בבאר שבע, דקר למוות צעירה ופצע עוד עשרה, בטרם חוסל על ידי חיילים שהיו במקום.

מפרטי החקירה עולה כי המחבל הוא אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29, תושב עוקבי שליד חורה, אזרח ישראלי בעל רישום פלילי. אלעוקבי הוא בן משפחתו של המחבל שרצח את סמל עומר לוי ב-2015, באותה תחנה מרכזית, מוהנד אלעוקבי. עדי ראייה במקום סיפרו לישראל היום כי "המחבל לבש אפוד קרמי". 

באוקטובר 2015, לפני כ-9 שנים, מוהנד אלעוקבי חטף נשק מחייל בתחנה המרכזית ופתח בירי. סמל עומר לוי נהרג ועוד 10 נוכחים נפצעו. 

פרמדיק בכיר במד"א בוריס מנטו סיפר: "הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע מותה במקום. הייתה המולה רבה ופצועים נכנסו לחנויות. בסריקה של צוותי מד"א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים כשמצבם יציב".

אחת מעדות הראייה סיפרה לווינט: "באנו לקנות כרטיסים לאוטובוס וראינו נהירה של אנשים רצים וצורחים ורצנו החוצה". עדה נוספת סיפרה: "שמעתי יריה וצעקות. זה התחיל ממקדונלד'ס ואנחנו היינו באמצע".

יפים ושניבצקי, עד ראייה שנכח במקום הפיגוע, סיפר לחדשות 12: "שמענו בומים, עבר לי כל תרחיש בראש אבל לא פיגוע. לקח לי כמה שניות לעכל. שמענו צרחות וראינו אנשים נופלים ואוטובוסים שכמעט דרסו אנשים". ושניבצקי סיפר שהתחיל לרוץ והתסכל אחורה וראה עשן. "משום מקום צצו לוחמים שדרכו את הנשק, נכנסו לרציף ומנטרלים את המחבל", ושניבצקי סיפר שהוא ראה שתי לוחמות מג"ב פצועות ואת אחד הלוחמים שנטרל את המחבל עם דם על המדים.

באר שבע פיגוע ירי מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום