מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 31°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 31°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

64 חודשי מאסר לגבר אמריקאי ששלח 100 דולר לחמאס

גבר מניו ג'רזי, נידון ל-64 חודשי מאסר בגין שליחת כסף לחמאס. הוא גם תכנן לבצע פיגוע דריסה נגד תומכי ישראל. הוא הודה כי ידע שחמאס הוא ארגון טרור שעוסק בפעילות טרור. הוא הצהיר על רצונו לנסוע לעזה כדי להצטרף לחמאס

64 חודשי מאסר לגבר אמריקאי ששלח 100 דולר לחמאס
מחבלי חמאס צילום: תעמולת חמאס

ג'ונתן שי, בן 25 מבאסקינג רידג', ניו ג'רזי, נידון ל-64 חודשי מאסר ו-20 שנות שחרור בפיקוח בגין תמיכה כספית בחמאס, כך נמסר משרד התובע בניו ג'רזי.

"שי לא רק הודה ששלח כסף שהוא קיווה שישמש את ארגון הטרור חמאס למימון פעולות אלימות נגד אזרחים בישראל, אלא הוא גם הצהיר על רצונו לנסוע לעזה כדי להצטרף אליהם", אמר פיליפ סלינגר, התובע של ארה"ב בניו ג'רזי.

"הוא אחז בדגל חמאס, הוא גם פרסם שהוא הולך לירות בכולם בצעדה פרו-ישראלית ותכנן כיצד אפשר לפגוע במפגינים פרו-ישראלים במכונית", אמר התובע סלינגר. "עכשיו תומך חמאס למד את המחיר האמיתי של תמיכה בטרוריסטים".

נלסון דלגדו, סוכן FBI הצהיר כי "שי הוא דוגמה מצערת לאיום מתהווה ומסוכן ביותר שהארגון רואה בתדירות רבה יותר".

"הגיל הממוצע של נושאי הטרור הבינלאומיים והמקומיים שאנו חוקרים הוא מתחת ל-21, והם עוברים הקצנה תוך מספר חודשים בלבד", אמר דלגדו. "שי היה נער כשהחליט לשלוח כסף לארגון טרור ואז לאיים לבצע תוכנית להרוג אנשים פרו-ישראלים".

"אנחנו צריכים שהמקרה הזה ישמש אזהרה להורים, שימו לב למה שהצעירים שלכם עושים באינטרנט", אמר.

לאחר ששלח 100 דולר לאדם בעזה שחשב שהוא איש חמאס בדצמבר 2018, שי פרסם באינסטגרם, "זה עתה תרמתי 100 דולר לחמאס. די בטוח שזה לא חוקי אבל לא אכפת לי", כך לפי משרד המשפטים האמריקאי. הוא הודה כי ידע שחמאס הוא ארגון טרור שעוסק בפעילות טרור.

בהצהרת משרד המשפטים האמריקאי נכתב: "באפריל 2019, שי הופיע בסרטון אינסטגרם לבוש במסכת סקי שחורה והצהיר שהוא נגד הציונות והממסד הניאו-ליברלי. כשנשאל על ידי משתתף אחר בסרטון אם הוא ייסע לעזה ויצטרף לחמאס, שי אמר "כן, אם אוכל למצוא דרך". בהמשך הסרטון, שי הציג דגל חמאס והוציא אקדח. לאחר מכן הוא הצהיר "אני הולך למצעד פרו-ישראלי ואני הולך לירות בכולם". בפוסטים הבאים באינסטגרם, שי הצהיר, "אני רוצה לירות במפגינים פרו-ישראליים. אתם יכולים להשיג אקדח ולירות או להשתמש ברכב, כל מה שאתה צריך זה אקדח או רכב כדי להשתולל. לא אכפת לי שכוחות הביטחון ירדפו אחריי, הם יצטרכו לשים לי כדור בראש כדי לעצור אותי".

ניו ג'רזי חמאס

art

 צבע אדום