מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כוננות לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר: חשש שחמאס ישבש את אירועי הזיכרון

בצה"ל מעריכים כי ארגון הטרור חמאס צפוי בסבירות גבוהה לנסות לשבש את טקסי הזיכרון שצפויים מחר במלאת שנה לטבח ה-7 באוקטובר. אלוף פיקוד דרום: "הפיקוד במוכנות ודריכות גבוהות מאוד לימים הקרובים"

כוננות לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר: חשש שחמאס ישבש את אירועי הזיכרון
הערכות הכוחות במרחב הגבול צילום: דובר צה"ל

בצה"ל נערכים בכוננות גבוהה ליום השנה לטבח ה-7 באוקטובר שיחול מחר. ההערכות בישראל הן כי ארגון הטרור חמאס ינסה לשבש את אירועי הזיכרון הצפויים, באמצעות ירי רקטי - כולל למרכז הארץ. 

פיקוד הדרום קיבל מהמטה הכללי תגבורי כוחות משמעותיים, שמטרתם בין היתר למנוע אפשרות של חדירה או התקרבות של פעילי חמאס לכוחות ישראלים. בצה"ל סבורים כי יהיו ניסיונות שונים לחבל ביום הזיכרון.

לקראת אירועי השבעה באוקטובר בוצע נוהל קרב סדור וכוחות צה"ל באוגדת עזה תוגברו במספר פלוגות לוחמים. הכוחות פרוסים בהגנה על היישובים ובמרחב הגבול. הלוחמים ערוכים להגן במרחב בשיתוף עם כוחות הביטחון ביישובים, המשטרה ומד״א על מנת לתת מענה שלם לאירועים שונים בגזרה.

בצה"ל אומרים: "אנחנו נאפשר, ככל שהמצב הביטחוני יתיר, את קיום כל הטקסים, קיום כל מעמדי הזיכרון. זה חשוב לנו".

"ייתכן בהחלט שחמאס יירה טילים כדי להפריע ולשבש, אבל אנחנו נערכים לזה הערכות גם הגנתית וכמובן התקפית. לא מורידים את הרגל מהגז, נהפוך הוא", אמרו בצבא ל"כאן 11".

במקביל, מפקד פיקוד הדרום אמר ללוחמים: ״כוחותינו פועלים בצפון, דרום ומרכז הרצועה עם הרבה מאוד סיכולים, מאמצי תקיפה ואש ופגיעה במחבלים. פיקוד הדרום במוכנות ודריכות גבוהות מאוד לימים הקרובים".

מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב, פיקוד הדרום נערך בהגנה ובהתקפה למספר תרחישים במהלך החודש הקרוב, לצד איפשור בטוח של אירועי הזיכרון במרחב העוטף.

לצד תגבור הכוחות בהגנה פועלות בעזה שלוש אוגדות הממשיכות בפעילות מבצעית להשמדת תשתיות טרור וגריעת את יכולות החמאס עד למימוש כל מטרות המלחמה.

ירון פינקלמן פיקוד דרום חמאס מלחמת חרבות ברזל 7 באוקטובר

art

 צבע אדום