מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 29°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש ממשלת עיראק למיליציות: אל תסבכו אותנו במלחמה עם ישראל

לא רוצה שעיראק תהפוך לביירות: ראש ממשלת עיראק נוקט בפעולות כדי להרחיק את עיראק מהעימות בין ישראל לאיראן. בשבוע שעבר הוא ביקש משלושה אנשי מפתח שיעים להתערב ולמנוע מהמיליציות לסבך את המדינה במלחמה בין ישראל לחיזבאללה

ראש ממשלת עיראק למיליציות: אל תסבכו אותנו במלחמה עם ישראל
ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע א-סודאני צילום: צילום רשמי של ממשלת עיראק

שובה של ההרתעה? ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאע א-סודאני, מפעיל לחצים על המיליציות השיעיות במדינה למתן את התקיפות נגד ישראל, ברקע חשש מתקיפות ישראליות בעיראק. כך מדווח הבוקר העיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", מפי גורם ממשלתי בכיר.

א-סודאני, הזהיר את גוש "מסגרת התיאום" בפרלמנט מפני הסיכונים מהסכסוך הגובר בין ישראל לאיראן. מדובר בגוש שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות. כלומר, הארגונים שמשגרים טילים וכטב"מים לעבר ישראל. 

על פי הדיווח, גורמים פוליטיים וממשלתיים בעיראק חוששים יותר ויותר מכך שעיראק תיפגע, לאחר ששני חיילי צה"ל נהרגו בשבוע שעבר מפגיעת כטב"מ ברמת הגולן, ששוגר על ידי המיליציות הפרו-איראניות.

הגורם הבכיר אמר כי ראש הממשלה העיראקי נוקט בפעולות כדי להרחיק את עיראק מהעימות בין ישראל לאיראן. בין היתר, יש ניסיון לשכנע את המיליציות "לא לפעול בפזיזות". בנוסף, בשבוע שעבר הוא ביקש משלושה אנשי מפתח שיעים להתערב ולמנוע מהמיליציות לסבך את המדינה במלחמה בין ישראל לחיזבאללה.

עיראק מלחמת חרבות ברזל איראן

art

 צבע אדום