מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 34°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האם מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה אכן חוסל?

האם מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, איסמעיל קאאני, חוסל בתקיפה ישראלית בלבנון, גורמים בלבנון אישרו ל"ניו יורק טיימס" כי הגנרל האיראני נסע בשבוע שעבר לביירות כדי להיפגש עם בכירים בחיזבאללה בימים שצה"ל חיסל בכירים רבים

האם מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה אכן חוסל?
מפקד כוח קודס קאאני צילום: צילום מסך

בעוד איראן ממתינה למתקפה ישראלית כתגובה על שיגור 181 טילים ביום שלישי האחרון, באיראן תוהים: איפה נמצא אסמאעיל קאאני, מפקד כוח קודס? גורמים רשמיים באיראן עדיין לא נתנו תשובה ברורה, כך דיווחו כלי תקשורת באיראן.

כוח קודס הוא זרוע של משמרות המהפכה המופקד על חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן, קבוצות מיליציות בעיראק ובסוריה וכן חמאס בעזה. הקבוצות הללו ידועות כ"ציר ההתנגדות".

החששות לגבי הגנרל קאאני הגיעו בעקבות דיווחים בכמה כלי תקשורת ישראליים וערביים בשבת כי הוא נהרג או נפצע באחת ההתקפות האחרונות של ישראל בביירות. משמרות המהפכה עדיין לא פרסמו הודעה המאשרת את מקום הימצאו של קאאני.

קאאני, בן ה-67, נראה לאחרונה בפומבי במשרדי חיזבאללה בטהראן, יומיים לאחר שישראל חיסלה את נסראללה, בלבנון, קאאני נעדר ביום שישי האחרון כאשר עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, נשא תפילה לזכרו של נסראללה.

שלושה גורמים איראנים אמרו לעיתון הניו יורק טיימס כי קאאני נסע לביירות בשבוע שעבר כדי להיפגש עם בכירי חיזבאללה וכדי לעזור לארגון להתאושש מגל התקיפות הישראליות בלבנון.

אנשי משמרות המהפכה בביירות אמרו לעיתון כי השתיקה מצד בכירים איראנים בנוגע לקאאני יוצרת פאניקה בקרב חברים ממשמרות המהפכה.

איסמעיל קאאני איראן משמרות המהפכה מלחמת חרבות ברזל נסראללה

art

 צבע אדום