מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היערכות לקראת "תגובה משמעותית" נגד איראן. מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב נחת בישראל

בעיצומן של ההכנות לתגובה על מתקפת הטילים הבליסטיים ששיגרה איראן ביום שלישי האחרון, בצה"ל מבהירים: "אי-אפשר 'לדלג' על מה שטהרן עשתה". עוד אמרו בצה"ל: "חלק מהעולם המערבי הבין שאנו נחושים אחרי שראו מה עשינו בלבנון וחיסול נסראללה"

היערכות לקראת "תגובה משמעותית" נגד איראן. מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב נחת בישראל
הרמטכ"ל עם הגנרל מייקל קורילה צילום: דובר צה"ל

צה"ל נמצא בימים האחרונים בעיצומן של ההכנות לתגובה על מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן, שכללה שיגור של כ-200 טילים לשטח הארץ. בצה"ל אמרו היום כי "אנחנו בלב ההכנות לפעולה בהמשך, והיא תהיה משמעותית. למעשה של איראן יהיו השלכות". 

הגנרל האמריקני הבכיר מייקל קורילה, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, שנחשב לבעל השפעה על המתרחש באזור, נחת בישראל. בצבא אמרו כי "הציפייה שלנו היא לשיתוף פעולה עם הידידות שלנו ואנו בתקשורת יומיומית. חלק מהעולם המערבי הבין שאנו נחושים אחרי שראו מה עשינו בלבנון וחיסול נסראללה. אין יכולת לדלג על מה שאיראן עשתה", כך דווח בווינט.

בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר ל-CNN כי ישראל לא סיפקה לממשל ביידן ערבויות לכך שלא תתקוף את מתקני הגרעין בתגובה למתקפה האיראנית. "זה לא ירד מהשולחן, אנחנו מקווים ומצפים לראות קצת חוכמה בנוסף לכוח, אבל אין לנו ערבות לכך".

לשאלה אם ייתכן שישראל תתקוף באיראן ביום השנה למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, הוא השיב: "ממש קשה לדעת. אני חושב שבמובנים מסוימים היא תרצה להימנע מכך, אז להערכתי אם יקרה משהו זה כנראה יהיה לפני או אחרי. ארה"ב פועלת כבר כמעט שנה כדי למנוע מהסכסוך להפוך למלחמה גדולה יותר ועד כה עשתה זאת אבל כעת אנחנו על הקצה". 

בתוך כך מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית, הגנרל מייקל קורילה, נחת היום בישראל. זאת על רקע ההערכות של צה"ל לתקוף באיראן, אחרי שטהראן שיגרה השבוע 180 טילים בליסטים לעבר ישראל. הגנרל קורילה נפגש עם הרמטכ"ל, הרצי הלוי, ועם בכירי המטה הכללי ובמשך צפוי להיפגש עם שר הביטחון גלנט.

גורמים אמריקנים העריכו בשיחה עם ynet כי התקיפה הישראלית באיראן קרובה. השאלה הגדולה בשלב זה, לדבריהם, היא מה יהיה התפקיד של ארה"ב בתגובה. לפי הגורמים, לא נראה שמטוסים אמריקניים ישתתפו בתקיפה, אולם ללא ספק יהיה תיאום בין ישראל לוושינגטון, שמתבטא גם בביקורו הצפוי של קורילה.

נשיא ארה"ב התייחס אמש גם הוא לתגובה הצפויה של ישראל, ואמר כי "ישראל עוד לא החליטה מה לעשות בנוגע למתקפה". 

ארצות הברית איראן מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום