מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תושב ביירות: "בניינים שלמים נמחקו, ההרס נוראי"

אין מי שישקם ויבנה מחדש את לבנון, ואין מי שיממן את הבנייה והשיקום. לבנון פושטת רגל. מדינות המפרץ מסובבות את הגב ללבנון. "אתה רואה מרחוק את הדאחייה וכאילו קו האופק בהיר יותר, הבניינים נעלמו"

תושב ביירות: "בניינים שלמים נמחקו, ההרס נוראי"
הרס בביירות צילום: רשתות ערביות

הלבנונים מכירים טוב מאד את אביחי אדרעי, דובר צה"ל לתקשורת הערבית. ניקולא מוטראן תושב ביירות, פרסם טור באתר Ynet וציין כי כולם מכירים את שמו בביירות. "הערבית שלו משובחת, ברורה מאוד. גבר ענייני, גם אם הוא נציג האויב הישראלי, בעל שפה מהוקצעת. אדרעי הוא זה ששולח הודעות אזהרה לאזורים שעומדים להיות מופצצים בתוך דקות".

הוא כתב עוד: "יש הרס נוראי וגופות בביירות. לא צריך להגיע עד הדאחייה כדי ללמוד על היקף ההרס הנורא. בניינים שלמים נמחקו. אתה רואה מרחוק את הדאחייה וכאילו קו האופק בהיר יותר, הבניינים נעלמו".

הוא ציין כי לבנון סובלת מבעיית הגירה כפולה: "הלבנונים מהגרים, ואזרחים סורים בלבנון בורחים. לפי ההערכות, מיליון פליטים סורים חיים כיום בלבנון, אולי יותר. הלבנונים לוחצים שיחזרו לסוריה והפליטים הסורים מתעקשים להישאר, כי "יהיה לנו רע מאוד, אם תסלקו אותנו". אין מקום במרכזי הקליטה לשני העמים. הלבנונים מקבלים קדימות, הסורים ישנים תחת כיפת השמיים. ב-2006, במלחמה הקודמת, חיזבאללה הכין מקומות קליטה, ודאג לאזרחי לבנון ולפליטים הסורים והעיראקים. היום אין יד מכוונת".

לסיום כתב: "מה שמדאיג עכשיו את אזרחי לבנון הוא היקף ההרס. אין בתי מגורים, ואין מי שישקם ויבנה מחדש, ואין מי שיממן את הבנייה והשיקום. לבנון פושטת רגל. מדינות המפרץ מסובבות את הגב ללבנון. לקהילה הבינלאומית לא אכפת, גם היא, ויתרה על לבנון".

 

לבנון חיזבאללה ביירות מבצע חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום