מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דונאלד טראמפ דוחף את ישראל: "תתקפו קודם את המתקנים הגרעיניים"

טראמפ התייחס בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית לעמדת הנשיא ביידן שמסתייג מתקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באיראן. הנשיא לשעבר דווקא הביע תמיכה ברעיון: "התשובה של ביידן הייתה צריכה להיות - תפגע קודם כל בגרעין ואז תדאג לכל השאר"

דונאלד טראמפ דוחף את ישראל: "תתקפו קודם את המתקנים הגרעיניים"
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות ארצות הברית, דונאלד טראמפ, טען הלילה (בין שישי לשבת) במהלך עצרת בחירות בצפון קרוליינה כי ישראל צריכה לתקוף את מתקני הגרעין באיראן. "זה הדבר הראשון שאתה רוצה לתקוף. התשובה צריכה להיות תתקפו קודם את המתקנים הגרעיניים ואז תדאגו מכל השאר", אמר הנשיא לשעבר. 

דבריו של טראמפ מגיעים ברקע הדיווחים על הסתייגותו של הנשיא ביידן מתקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באיראן. בתדרוך לתקשורת אמר ביידן כי 'אם הוא היה בנעליים של ישראל הוא היה חושב על אלטרנטיבות אחרות מאשר לתקוף את שדות הנפט של איראן'. דברים אלו מצטרפים לאמירתו קודם לכן, כי הוא אינו תומך בתקיפת מתקני הגרעין. ברקע לכך, טענות של גורם בכיר בממשל, כי ישראל לא נתנה ערבויות שלא תתקוף את מתקני הגרעין, וכי הממשל מצפה לראות תבונה לצד עוצמה.

טראמפ כאמור, הבהיר הלילה נחרצות את עמדתו במהלך עצרת הבחירות והוסיף: "נשק גרעיני זה הסיכון הגדול ביותר - התשובה של ביידן בנושא הייתה צריכה להיות אחרת". 

כאמור, ארבעה ימים אחרי מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן, שבה שוגרו לעבר ישראל כ-180 טילים, בישראל עדיין שוקלים איך ומתי להגיב וכיצד תיראה פעולת התגמול והאם היא תכלול את מתקני הגרעין. דבר אחד בטוח: התגובה, כשתבוא, צפויה להיות קשה באופן יוצא דופן.

"זה יהיה רציני ומשמעותי, זה לא יהיה אירוע צד", אמרו היום בצה"ל בהתייחס לתגובה הישראלית. המאבק באיראן מוגדר בצה"ל כמאבק ישיר, ולכן ההערכה היא שבמסגרת העימות המתווה איראן לא תפעל רק באמצעות שלוחותיה בלבנון, בסוריה, בעזה, בתימן ובעיראק, אלא גם בתקיפות ישירות כפי שאירעו ביום שלישי האחרון. בצה"ל מתכוונים להגיב באופן משמעותי, אך לא ירחיבו על סוג התגובה. בצבא קיימת, כך או אחרת, המלצה רחבה להגיב לתקיפה האיראנית, תוך כדי צמצום הסיכונים והרחבת ההזדמנויות.

דונאלד טראמפ מתקני הגרעין איראן תקיפה ישראלית

art

 צבע אדום