מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הערכה: סינוואר חי ולא מעוניין בעסקה עם ישראל

הניו יורק טיימס מדווח כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר מעוניין בהרחבת המלחמה של ישראל. העיתון דיווח כי סינוואר ירד למחתרת ואין לו כוונה להגיע להסכם עם ישראל

הערכה: סינוואר חי ולא מעוניין בעסקה עם ישראל
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

הניו יורק טיימס דיווח כי הערכת בכירים שמנהיג חמאס, יחיא סינוואר, חי, והוא הקשיח את עמדותיו ואין לו כל כוונה להגיע לעסקה עם ישראל לשחרור חטופים והפסקת אש. לפי הבכירים, סינוואר מקווה שישראל תיקלע למלחמה אזורית רחבה ובכך תפחית את פעילותה הצבאית ברצועת עזה.

עוד אמרו הבכירים, כי בחמאס לא הראו בשבועות האחרונים כל עניין בחידוש המגעים לעסקה והם מאמינים כי סינוואר הקשיח את עמדותיו לנוכח המצוד שמתנהל אחריו ואמירות של בכירים בישראל כי יומו קרב. עם זאת, לפי הבכירים העובדה שחיזבאללה ואיראן לא הצליחו עד כה להסב נזק משמעותי לישראל בתגובה לחיסול נסראללה, מצביעה על כך שחישוביו של סינוואר היו שגויים.

עוד דווח, כי מנהיג חמאס הפסיק את השימוש באמצעי תקשורת אלקטרוניים והקשר שלו עם פעילי הארגון מתבצע באמצעות שליחים אנושיים, כך לדברי בכירים בישראל ובארה"ב.

בכירים בארה"ב אמרו כי אין כל הוכחה לכך שסינוואר אינו בין החיים וכי להערכתם הוא חי ומקבל החלטות קריטיות עבור חמאס. בכירים בממשל אמרו לעיתון כי סינוואר הקשיח את עמדותיו לאחר חיסול איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שניהל את המו"מ מול ישראל.

יחיא סינוואר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום