מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו: "לישראל החובה והזכות להגן על עצמה אחרי התקפות איראן"

ראש הממשלה נתניהו מסר הצהרה לתקשורת ואמר: "שינינו את מהלך המלחמה ואת מאזן המלחמה - ועד ידינו נטויה". על המתקפה מאיראן אמר: "לישראל החובה והזכות להגן על עצמה ולהגיב על התקפות אלה - וכך נעשה"

נתניהו: "לישראל החובה והזכות להגן על עצמה אחרי התקפות איראן"
ראש הממשלה נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: מתוך הסרטון

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (מוצ"ש) בהצהרה מהקריה בתל-אביב ואמר: "לפני חודש הבטחתי שנשנה את מאזן הכוחות בצפון - וכך אנו עושים מאז.


 
במשך אחד עשר החודשים שקדמו לכך, התמקדנו בחזית אחת: מיגור הכח הצבאי הרצחני של חמאס, אחרי הטבח הנורא שהוא ביצע בנו בשבעה באוקטובר. והשבת כל חטופינו, מהם השבנו הביתה 154".
 
"באותם חודשים", הוסיף נתניהו, "תושבי צפון הארץ, שאותם פינינו כדי למנוע טבח דומה בגבול הלבנון, אותם תושבים ספגו מתקפות בלתי פוסקות של טילים, רקטות, כטב״מים ופצמ״רים. אף שהגבנו להתקפות אלה בעוצמה, לא היה די בכך כדי להחזיר את הביטחון בצפון, לא היה די בכך כדי להחזיר אותם הביתה.
 
אבל התחייבנו להחזיר אותם הביתה לחיים בטוחים ומלאים בערים, במושבים ובקיבוצים שלאורך גבול הלבנון. לפני כחודש, לקראת סיום השמדת גדודי החמאס בעזה, התחלנו במימוש ההבטחה שנתתי לתושבי הצפון.
 
חיסלנו את נסראללה ואת צמרת חיזבאללה, חיסלנו את מפקדי כח רדואן שתכננו לפלוש לגליל ולבצע באזרחינו טבח גדול ונורא יותר מזה של השבעה באוקטובר. השמדנו חלק גדול ממערך הטילים והרקטות שחיזבאללה בנה במשך שנים.
 
ובימים אלה, חיילינו הגיבורים משמידים את מערך מנהרות הטרור שחיזבאללה הכין בסתר, בצמוד לגבולינו".
 
ראש הממשלה הדגיש: "אף שעדיין לא השלמנו את הסרת האיום, באופן ברור שינינו את מהלך המלחמה ואת מאזן המלחמה - ועד ידינו נטויה. אתם זוכרים שנסראללה נהג ללגלג עלינו. הוא קרא לנו ״קורי עכביש״.
 
הוא והעולם כולו, גילו את גידי הברזל של מדינת ישראל - מדינה חזקה עם צבא חזק, נועז ומוסרי. מדינה שנחושה להגן על עצמה מול כל איום.
 
זה כולל גם את האיום מאיראן שעומדת מאחורי כל ההתקפות עלינו - מעזה, מלבנון, מתימן, מעיראק ומסוריה - וכמובן, מאיראן עצמה".
 
ראש הממשלה התייחס למתקפה האיראנית ואמר: "איראן כבר פעמיים שיגרה אל שטחנו ואל ערינו מאות טילים, בהתקפת טילים בליסטיים מהגדולה בהיסטוריה. אף מדינה בעולם לא הייתה מקבלת התקפה כזאת על עריה ואזרחיה, וגם לא מדינת ישראל. לישראל החובה והזכות להגן על עצמה ולהגיב על התקפות אלה - וכך נעשה.
 
אזרחי ישראל, בפרוש עלינו השנה החדשה, איננו שוכחים, ואני לא שוכח, את 101 חטופינו בעזה, שאנו מחויבים בכל מאודינו להשיבם הביתה. אנו תמיד זוכרים את גיבורינו שנפלו בעזה ובלבנון, במלחמת התקומה שאין צודקת ממנה. יחד נעמוד, יחד נלחם, ובעזרת השם - יחד ננצח", כך נתניהו.

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון איראן חיזבאללה חמאס

art

 צבע אדום