מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סער: "סיימתי את המריבה שלי עם נתניהו ב-7 באוקטובר"

סער הבהיר בריאיון שתהיה תגובה לתקיפה האיראנית והדגיש כי האפשרויות עדיין נשקלות. הוא הבהיר כי לא יתמוך בפיטורי היועמ"שית והוסיף: "אני לא מסכים עם כל החלטה שלה"

סער: "סיימתי את המריבה שלי עם נתניהו ב-7 באוקטובר"
גדעון סער צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר הימין הממלכתי, חה"כ גדעון סער העניק הערב (מוצ"ש) ריאיון, לראשונה מאז שנכנס בשנית לממשלת נתניהו.

"אני את המריבה שלי עם נתניהו סיימתי - לא השבוע, אלא ב-7 באוקטובר", אמר סער. "עבדתי איתו בממשלה בצורה עניינית וללא משקעים והמשכנו לקיים קשר גם לאחר מכן".

בהמשך התייחס גם לשינוי בעמדתו, מאז הופעתו באולפן שבה אמר שהוא לא "יויו". "הרבה דברים אמרתי מאז האולפן הזה", הדגיש. "אמרתי שאשקול בחיוב לחבור לממשלה ואמרתי שאני לא כובל את ידי עם שני פרמטרים: המדיניות ומה תהיה מידת ההשפעה שלי".

סער הבהיר כי הצטרף לממשלה בצל המלחמה וטען כי "מדיניות הדשדוש" שאותה גינה בתוקף, כבר לא תקפה כיום. "לפנינו שנה רווית אתגרים וקשה ביותר עם החלטות קשות ביותר", הדגיש. "המקום הרציני ביותר הוא לא בספסלי האופוזיציה. מנהיגים ציוניים נוספים באופוזיציה צריכים לחשוב ולחשב את מסלולם".

עוד אמר: "לא אמרתי שאני מקים מפלגה אלטרנטיבית לליכוד, אמרתי שיש שיח על זה", טען בתוקף. "ב-12 באוקטובר 2023 הצטרפי לממשלה, כמו גנץ ואיזנקוט".

בהמשך התייחס גם תפקיד שר הביטחון שירד לעת עתה מהפרק: "אני קיבלתי את ההחלטה להוריד אותו מהפרק, לפני שבועיים בדיוק. נימקתי את זה בפוסט מפורט. הוא לא על הפרק ואני מאחל הצלחה לכל הממשלה ולשר הביטחון".

על השאלה האם יחבור לליכוד אמר: "האירוע הקיומי הזה החזיר את המערכת הפוליטית למקום המוצא שלה. אני בימין ואתם יודעים את זה. הטפתי לפרק את חיזבאללה וחמאס - וזה הזוי שכשזה מתבצע, אתרווח בספסלי האופוזיציה. אני בצד הימני".

סער הוסיף כי לא יתמוך בפיטורי היועמ"שית והוסיף: "אני לא מסכים עם כל החלטה של היועמ"שית, אבל צריך לזכור שאת רוב כהונתה עשתה היועמ"שית בממשלה הזו - ולא הקודמת. אני אנסה להפעיל את השפעתי מתוך הממשלה וללכת בדרך של הבנות והסכמות".

סער נכנס לממשלה ללא הסכם קואליציוני, והתייחס שכאשר יהיה כזה, הוא יהיה חשוף לציבור. בסיום הריאיון קרא לליברמן להצטרף גם כן לממשלה והתייחס לחוק הגיוס: "צריכים להיות שני עקרונות מנחים", הוא הדגיש. "שינוי מהמצב הקיים ושיהיה תואם לצורכי צה"ל, כפי שיוצגו בוועדת החוץ והביטחון. בחוק שלא יענה על שני הפרמטרים האלה - לא אתמוך".

גדעון סער מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה לבנון איראן

art

 צבע אדום