מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צרפת באזהרה לישראל: "אל תתקפו את מתקני הגרעין של איראן"

בשיחה טעונה שקיים שר החוץ הצרפתי ז'אן-נואל בארו עם מקבילו ישראל כץ, הוא ציין בפניו את המסר שהעבירה ההנהגה האיראנית כי מתקפת הטילים הייתה "מחושבת ומבוקרת". השר גם הזהיר מפני כיבוש שטחים בדרום לבנון: "עלול לסכן כוחות ישראליים ולערער עוד יותר את המצב"

צרפת באזהרה לישראל: "אל תתקפו את מתקני הגרעין של איראן"
המתקפה האיראנית צילום: פלאש 90

אחרי שביקר בביירות כדי לקדם מתווה להפסקת אש, שר החוץ של צרפת, ז'אן-נואל בארו, יגיע השבוע לישראל על רקע הלחץ המערבי למתן את התגובה הישראלית על המתקפה האיראנית ולהגביל את הפעילות הקרקעית של צה"ל בלבנון.

על פי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, לקראת הגעתו, שר החוץ הצרפתי הטרי קיים שיחה טעונה עם מקבילו ישראל כ"ץ, ובה הוא קרא לישראל שלא לתקוף את מתקני הגרעין של איראן בתגובה למתקפת הטילים הנרחבת וחסרת התקדים.

במהלך השיחה, שפורסמה לראשונה בחדשות 12, אמר כ"ץ למקבילו בפריז: "המתקפה של איראן הייתה ברוטלית. ישראל חייבת להגיב ואנחנו נמצא את הדרך הנכונה להרתיע".

שר החוץ הצרפתי הזהיר: "ההנהגה באיראן העבירה לנו מסר שהיא תקפה בצורה מחושבת ומבוקרת. אנחנו מכירים בזכותה של ישראל להגיב, אבל יהיה חכם להגיב באופן שימנע הסלמה. צרפת מודאגת מהאפשרות לתקיפת מתקני הגרעין, מה שיוביל להסלמה מצד איראן". כ"ץ השיב: "אני לא רוצה לדמיין איך צרפת הייתה מגיבה אם השכנים שלכם היו יורים 200 טילים בליסטיים על פריז וצרפת. אני מזמין את צרפת לתאם עם ישראל תגובה נגד איראן ולקחת בה חלק".

גם הסוגיה הלבנונית הועלתה בשיחה ביתר שאת, משום שהצרפתים מבקשים להגיע לרגיעה בגזרה זו. בארו ציין בפני כ"ץ כי "אני מבין שהאסטרטגיה שלכם היא להשמיד את תשתיות הטרור של חיזבאללה במטרה להשיב את תושבי הצפון. בניתוח שלנו זו הדרך הנכונה, אך לצד זאת, אין לכבוש שטחים בדרום לבנון כי הדבר עלול לסכן כוחות ישראלים ולערער עוד יותר את המצב בלבנון".

כ"ץ הבהיר: "אין לנו כוונה להיכנס לעומק לבנון, אנחנו מצפים מכם להפסיק לקרוא להפסקת אש כפויה שרק תאפשר לחיזבאללה להתארגן מחדש למלחמה נגד ישראל. עכשיו זו ההזדמנות שלכם ושל הקהילה הבינלאומית למצוא פתרון דיפלומטי שיאפשר לדחוק את חיזבאללה מעבר לליטני ולהביא ליציבות בלבנון".

 

 

 

צרפת ישראל כ"ץ מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום