מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בהוראת הפוסק: הגוי לקח את המשפחות שנחתו סמוך לשקיעה

מספר משפחות חרדיות מלונדון שנתקעו באתונה לפני ראש השנה נחתו בישראל סמוך לשקיעת החמה. בהוראת פוסק הם שונעו על ידי נהגים גויים לרחבי הארץ. כל הפרטים על הדרמה סמוך לחג

בהוראת הפוסק: הגוי לקח את המשפחות שנחתו סמוך לשקיעה
הכניסה לירושלים לפני החג צילום: ברוך יערי

דרמה של ממש הייתה מנת חלקם של מספר משפחות חרדיות מלונדון אשר היו בדרכם לישראל לקראת החג, אנשים נשים וטף. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הטיסה המקורית נחתה ברומניה, משם היו אמורים להמריא עם ישראייר לישראל ולנחות כבר בערב החג בשעה 5:00 לפנות בוקר. אלא שישראייר חכרה מטוס זר, שלא הסכים לטוס לישראל ולכן הטיסה, שיצאה באיחור של כמה שעות נחתה בערב החג באתונה. משם הייתה אמורה חברה זרה רומנית להמריא בשעה 15:00 בצהריים לישראל ולנחות כשעה וחצי לפני כניסת החג.

חלק מהנוסעים כבר היו בקשר עם עסקנים בכפר חב"ד על מנת שיוכלו להתארח שם במידה שינחתו קרוב מידי לחג. כאשר היו הנוסעים כבר ישובים על המטוס התקשר אחד מהם לאחד מגדולי הפוסקים בירושלים ושאל כדת מה לעשות. מאחר שגם שהייה באתונה לא הייתה בטוחה כאשר הדבר אירע מרגע לרגע. 

הפוסק הירושלמי שקל ושאל שאלות מכוונות, ולאחר מכן פסק פסיקה מפתיעה ודרמטית, מאחר שהם כבר ישובים במטוס, ומאחר שמדובר בזמן מלחמה וסכנת נפשות, וגם ישנם שם הרבה ילדים קטנים, הרי שעליהם להגיע בטיסה גם אם היא תנחת בסמוך לשקיעה, ומשם יכולים לקחת נהג גוי שייקח אותם למחוז חפצם ללא פקפוק. 

וכך, זמן רב לאחר כניסת החג, הגיעו כמה משפחות חרדיות על נשיהם וטפם לשכונות חרדיות ברחבי הארץ לאחר שנהג נכרי הסיע אותם כפי פסק הפוסק הידוע. עם זאת את המזוודות הם נדרשו להשאיר בנתב"ג כשהפוסק מתיר להם לקחת עימם רק חפצים הנצרכים לשימוש דחוף בחג ובשבת.

ראש השנה ישראייר

art

 צבע אדום