מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 19°c
בית שמש 19°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תעלומה: לאן נעלם מפקד כוח קודס האיראני?

מפקד כוח קודס לא מופיע בסרטונים שתיעדו את שיגור הטילים הבליסטיים לעבר ישראל , ולא בנאום חמינאי: איסמעיל קאאני, לא נראה כשבוע. דיווחים בסעודיה: הוא היה אמור להשתתף בפגישת בכירי חיזבאללה שחוסלו על ידי ישראל

תעלומה: לאן נעלם מפקד כוח קודס האיראני?
מפקד כוח קודס קאאני צילום: Iran international

גל שמועות סביב גורלו של איסמעיל קאאני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאאני הוא אחת הדמויות המשפיעות ביותר באיראן ובחיבורה לציר השיעי באזור. 

ביום ראשון האחרון דווח בתקשורת הערבית כי קאאני ביקר במשרד חיזבאללה בטהראן, בטקס זיכרון למזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שהתקיים יומיים אחרי חיסולו בביירות. ברשתות הערביות השונות פורסמו סרטונים ותמונות מהביקור, אך לא ניתן לאמת באופן ודאי כי התיעודים שהופצו אכן צולמו ביום ראשון.

ב-Ynet דווח כי מאז אותה הופעה תקשורתית של קאאני במשרד של חיזבאללה בטהראן, הוא נעלם, כך לפחות לפי פרסומים סעודיים ביממה האחרונה.

חלק מהשמועות טוענות כי קאאני נהרג באחת התקיפות בדאחייה. מקורות מסרו לאל-חדת' ואל-ערביה הסעודיים כי קאאני נמצא כעת ב"בידוד", אחרי החיסולים האחרונים שהובילה ישראל מול מנהיגים איראנים בולטים.

לפי אותו דיווח, מ-7 באוקטובר ביקר קאאני כמה פעמים בציר של עיראק-סוריה-לבנון. במהלך ביקוריו הוא נפגש עם נסראללה ופואד שוכר, ששניהם חוסלו בביירות. החשד נגדו גבר כי היה אמור להשתתף בפגישה של בכירי חיזבאללה שישראל תקפה בדאחייה.

נטען כי ישראל למעשה תקפה את הפגישה ממנה הבריז. לפי חלק מהשמועות, קאאני נחקר בנוגע לחיסול נסראללה.

יש לציין כי מדובר בשמועות בלבד, עם זאת, קאאני אכן נעדר מאירועים משמעותיים השבוע באיראן. הוא לא הופיע בסרטונים האיראניים על ההכרזה על מתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית נגד ישראל, ולא תועד בנאומו אתמול של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, שהוקדש לפלסטינים וללבנון.

 

 

איראן איסמעיל קאאני חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל נסראללה

art

 צבע אדום