מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ג' תשרי התשפ"ה | 05.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חמינאי הזהיר את נסראללה לפני שחוסל "תברח מלבנון"

מנהיג איראן עלי חמינאי הזהיר את נסראללה מפורשות מפני תוכנית ישראלית להתנקש בחייו כמה ימים לפני שצה"ל חיסל אותו. חמינאי המליץ לנסראללה לברוח מלבנון. מנהיג איראן מודאג בשל החשש כי ישראל חדרה גם לעומק צמרת ההנהגה בטהראן

חמינאי הזהיר את נסראללה לפני שחוסל "תברח מלבנון"
חמינאי צילום: צילום מסך

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, הזהיר את מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, לברוח מלבנון ימים לפני שחוסל במתקפה ישראלית, וכעת הוא מודאג מאוד מהסתננות סוכנים ישראלים במשרות בכירות בטהראן, כך מסרו מקורות איראנים לרויטרס.

על פי הדיווח, מיד לאחר מתקפת הביפרים על מחבלי חיזבאללה ב-17 בספטמבר, שלח חמינאי הודעה לנסראללה לברוח לאיראן, וציין כי ישראל יש פעילים בתוך חיזבאללה והיא מתכננת לחסל אותו.

השליח, היה מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, עבאס נילפרושאן מי ששימש חוליה המקשרת בין משמרות המהפכה להנהגת ארגון הטרור חיזבאללה. הוא המפקד האיראני הבכיר ביותר שחוסל בלבנון במהלך שנת הלחימה. עבאס נילפרושאן, היה עם נסראללה בבונקר שלו כשהוא חוסל.

ברויטרס דווח כי חמינאי, ששהה במקום מאובטח באיראן הורה באופן אישי לירות מטח של כ-200 טילים לעבר ישראל ביום שלישי, כך אמר בכיר איראני. המתקפה הייתה נקמה על חיסול נסראללה ונילפרושאן.

האי-סדר בחיזבאללה מאז החיסול גם מקשה על חיזבאללה לבחור מנהיג חדש, חיסול נסראללה הניע את הרשויות האיראניות לחקור ביסודיות הסתננות אפשרית של ישראל לתוך משמרות המהפכה. באיראן מתמקדים במיוחד בבכירים שנוסעים לחו"ל או שיש להם קרובי משפחה המתגוררים מחוץ לאיראן, בחשד שהם משתפי פעולה עם ישראל.

בטהראן חושדים בכמה בכירים איראנים שנסעו ללבנון. החששות הועלו כאשר אחד מהאנשים הללו החל לשאול על מקום הימצאו של נסראללה, ובמיוחד לברר כמה זמן הוא יישאר במקומות ספציפיים.

המנהיג העליון "כבר לא סומך על אף אחד", אמר לרויטרס מקור המקורב לחמינאי. "נסראללה בטח לחלוטין במעגל הפנימי שלו", אמר בכיר איראני, למרות חששות טהראן לגבי מסתננים פוטנציאליים בשורות חיזבאללה.

חמינאי ניסה פעם נוספת, והעביר הודעה נוספת דרך נילפרושאן לנסראללה בשבוע שעבר, והפציר בו לעזוב את לבנון ולעבור לאיראן, אבל נסראללה התעקש להישאר בלבנון.

המתקפה הישראלית והחשש מהתקפות נוספות על חיזבאללה מנעו גם מהארגון לארגן הלוויית ענק לנסראללה, "אף אחד לא יכול לאשר הלוויה בנסיבות האלה", אמר אחד המקורות בחיזבאללה. חיזבאללה שוקל לפרסם פסק דתי איסלאמי לקבור את נסראללה באופן זמני, ולקיים הלוויה רשמית כאשר המצב יאפשר זאת.

נסראללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש איראן

art

 צבע אדום