מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
ג' תשרי התשפ"ה | 05.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 20°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

2 לוחמים נפלו כתוצאה מכטב"ם ששוגר מעיראק, לוחם נוסף נפל בתקרית בלבנון

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של סמל סופר ורב"ט דרור מגולני שנהרגו בלילה בין שלישי לרביעי. 24 חיילים נוספים נפצעו בתקרית, בהם שניים באורח קשה, אחד בינוני והיתר קל | בנוסף הותר לפרסום כי סרן בן ציון פלח, בן 21 מניצני עוז, נפל בתקרית בדרום לבנון

2 לוחמים נפלו כתוצאה מכטב"ם ששוגר מעיראק, לוחם נוסף נפל בתקרית בלבנון
כוחות אוגדה 36 באימונים בדרכה ללבנון צילום: דובר צה"ל

במהלך החג, הותרו לפרסום שמותיהם של 3 חללי צה"ל שנפלו ב-2 תקריות שונות בלבנון ובצפון רמת הגולן.

סמל דניאל אביב חיים סופר בן 19, מאשקלון, חניך במסלול ייעודי לקצונת קשר״גים בגדוד 13, חטיבת גולני ורב״ט טל דרור, בן 19, מירושלים, מש״ק תקשוב בגדוד 13, חטיבת גולני נהרגו כתוצאה מכטב"ם ששוגר מעיראק.

בנוסף, הותר לפרסום במהלך החג (חמישי) על נפילתו בקרב של סרן בן ציון פלח, בן 21 מניצני עוז, שנפל בתקרית בדרום לבנון. פלח הי"ד, הוא הנופל התשיעי מתחילת התמרון באזור, לאחר שבתקריות אחרות נפלו שמונת חללים ששמם הותר לפרסום במהלך החג. הלוויתו צפויה להיערך ביום ראשון.

מתחקיר האירוע עולה כי בלילה בין רביעי לחמישי, שני כטב״מים שוגרו מעיראק וחצו לשטח ישראל באזור רמת הגולן. כטב״ם אחד יורט בידי חיל האוויר - והכטב״ם השני התפוצץ במחנה צבאי בצפון רמת הגולן. כתוצאה מהפגיעה - 2 חיילים נהרגו, 2 חיילים נוספים נפצעו קשה, אחד נפצע בינוני, ו-21 נפצעו באורח קל. 

מתחקיר ראשוני בצה״ל עולה, היה כשל בגילוי הכטב״ם שהתפוצץ וכן בהתרעה. כלומר: הכטב״ם לא זוהה ע״י מערכות הגילוי האווירי, ומהסיבה הזו גם לא הופעלה התרעה. הלוחמים לא ידעו על הכטב״ם שעושה את דרכו אליהם - ולא יכלו להתגונן ולהתמגן בהתאם. מדובר בפעם הראשונה מתחילת המלחמה שבה ירי של המיליציות השיעיות בעיראק מצליח לפגוע בשטח ישראל ולהסב נפגעים והרוגים.

כטב"ם עיראק דרום לבנון הותר לפרסום

art

 צבע אדום