מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
ב' תשרי התשפ"ה | 04.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי מוד'יס: S&P מורידה את דירוג האשראי של ישראל

חברת דירוג האשראי הגדולה בעולם S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל, ימים ספורים לאחר ההודעה של מוד'יס על צעד דומה. הסיבה להחלטה: ההסלמה בעימות עם חיזבאללה

אחרי מוד'יס: S&P מורידה את דירוג האשראי של ישראל
נתניהו וסמוטריץ' במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מכה לכלכלה הישראלית: חברת דירוג האשראי הגדולה בעולם S&P הודיעה כי החליטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל בדרגה אחת מ- A+ ל-A, זאת בשל ההסלמה בעימות מול חיזבאללה. 

בדוח שפירסמה החברה נכתב: "פרסום ההודעה שלא במועד המתוכנן נבע מהגידול המשמעותי בסיכונים הגיאופוליטיים והביטחוניים במדינת ישראל". 

"החברה מעריכה שהלחימה בעזה והסלמת העימות בגבול הצפון, עם אפשרות למבצע קרקעי בלבנון, עשויות להימשך לתוך שנת 2025, עם סיכון לתגובה כנגד מדינת ישראל. בהתאם, החברה צופה התאוששות כלכלית מאוחרת בישראל, ומשכך תיקנה מטה את תחזיות הצמיחה הריאלית לשיעור של 0% בשנת 2024 ו-2.2% בשנת 2025", נכתב. 

הודעה זו מגיעה לאחר שבשבת הורידה חברת הדירוג מודי'ס, השנייה בחשיבותה בעולם, את דירוג האשראי של ישראל בשתי דרגות.

החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הגיב: "החלטת חברת הדירוג S&P באה בתגובה להימשכות המלחמה, העלייה בסיכונים הגיאופוליטיים והשפעתם על הנתונים הפיסקליים וביצועי המשק. חברת S&P מדגישה שהמשק הישראלי מאופיין בכלכלה מגוונת ובעל יכולת מוכחת להתאוששות ממשברים. בנוסף, מאזן התשלומים של ישראל נותר איתן והמדינה ממשיכה להחזיק בעודף משמעותי בחשבון השוטף לצד רזרבות מט"ח גבוהות, המהוות כרית ביטחון לכלכלה הישראלית. החברה מציינת לטובה את מחויבות הממשלה לנקוט בצעדי התכנסות פיסקליים לטובת עצירת העלייה ביחס החוב לתוצר". 

עוד מסר: "במקביל לעמידה האיתנה אל מול אויבינו, עלינו לפעול להעניק וודאות מרבית למשק ולמשקיעים בארץ ובעולם, ולפעול בהקדם האפשרי לאישור תקציב המדינה לשנת 2025. תקציב שיוביל לבנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות, באמצעות שמירה על גירעון מרבי בשיעור של עד 4% מהתוצר וחזרה לתוואי ירידה ביחס החוב לתוצר. תקציב שיעודד השקעה במנועי צמיחה ותשתיות, התייחסות לצרכים חברתיים ומענה לדרישות הביטחון של ישראל".

יהלי רוטנברג דירוג אשראי מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום