מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
ב' תשרי התשפ"ה | 04.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הושמדו אתרי ייצור ואמצעי לחימה מתחת לבנייני מגורים בלבנון

צה״ל ממשיך להשמיד תשתיות טרור שחיזבאללה מיקם בלב האוכלוסיה האזרחית ברובע הדאחייה שבביירות. התקיפות נועדו להביא לפגיעה ביכולות הארגון,

הושמדו אתרי ייצור ואמצעי לחימה מתחת לבנייני מגורים בלבנון
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין, ביצעו שורה של תקיפות ממוקדות בימים האחרונים ברחבי ביירות כנגד מספר אתרי יצור אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות במרחב.

 
לפני התקיפה דובר צה"ל בערבית הודיע לתושבי כמה מתחמים בדאחייה להתפנות: "אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה. למען בטיחותכם ובטיחות בני משפחתכם, עליכם לפנות את המבנה באופן מיידי ולהישאר במרחק של לפחות 500 מטר ממנו".

טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי בפגיעה בבלתי מעורבים, אזהרות מקדימות לאוכלוסיה באזור. ארגון הטרור חיזבאללה ממקם את אתרי הייצור ואמצעי הלחימה שלו לרבות מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות ומביא לסיכון האוכלוסייה באזור.

התקיפות נועדו להביא לפגיעה ביכולות הארגון, ובשעה זו צה״ל ממשיך לתקוף בעוצמה לפגיעה ולגריעת היכולות והתשתיות הצבאיות של חיזבאללה.

דובר צה"ל
ייצור ואמצעי לחימה מתחת לבנייני מגורים בלב העיר ביירות | דובר צה"ל

הלילה גם חיל האוויר תקף באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחמי פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס, שהוקמו במרחבים ששימשו בעבר כבתי הספר ״מוסקט״ ו״רימאל״ בצפון הרצועה.

צה"ל גם תקף מחבלים של ארגון הטרור חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית ספר 'תיכון בריג'' במרכז הרצועה.

מתחמי הפיקוד והשליטה שימשו את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל.

לבנון ביירות מבצע סדר חדש מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום