מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
כ"ט אלול התשפ"ד | 02.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בתוך ימים: ישראל תתקוף באיראן, זה היעד שעשוי להיות מותקף

ישיבת הקבינט הסתיימה בהבנה שתהיה תגובה משמעותית נגד איראן, אך ללא החלטה ברורה לגבי ההיקף והמועד. אחת הסיבות לכך היא שישראל רוצה לתאם זאת עם ארה"ב שתומכת בתגובה ישראלית, אך רוצה שזו תהיה מחושבת. נתניהו צפוי לשוחח היום בנושא עם ביידן

בתוך ימים: ישראל תתקוף באיראן, זה היעד שעשוי להיות מותקף
המתקפה האיראנית צילום: פלאש 90

ישראל צפויה להגיב למתקפת הטילים האיראנית בתוך ימים ותתקוף אתרים אסטרטגים באיראן. בכירים ישראלים אמרו כי אחד היעדים של תקיפה כזו עשוי להיות מתקני הנפט במדינה. על פי דיווח, ב'וואלה' נתניהו צפוי לשוחח היום בנושא עם הנשיא ביידן.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו צפוי לקיים בשעות הצהריים התייעצות ביטחונית מצומצמת עם כמה שרים בכירים וראשי מערכת הביטחון כדי להמשיך לדון בתגובה למתקפה האיראנית.

על אף שמתקני הנפט של איראן הינם יעד סביר, ישראל עושיה לבצע גם חיסולים של בכירים איראנים בלי לקחת על כך אחריות, או להשמיד את מערכות ההגנה האווירית של איראן - ובמיוחד אלה שמגנות על מתקני הגרעין.

התגובה הישראלית עשויה לכלול תקיפות אוויריות של מטוסי קרב וכן פעולות חשאיות דומות לזו שהרגה את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהראן לפני חודשיים. הפעם, אומרים בכירים ישראלים, התגובה הצבאית הישראלית תהיה הרבה יותר משמעותית.

כזכור, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס ביום שלישי בערב בבונקר התת-קרקעי בהרי ירושלים. הישיבה החלה כשהגל הראשון של טילים בליסטיים איראניים עשה את דרכו לעבר ישראל. בפתח ישיבת הקבינט אמר ראש הממשלה נתניהו: "איראן עשתה הלילה טעות גדולה והיא תשלם עליה.מי שיתקוף אותנו, אנחנו נתקוף אותו".

בכירים ישראלים אמרו כי ישיבת הקבינט הסתיימה לאחר מספר שעות בהבנה שתהיה תגובה צבאית ישראלית משמעותית נגד איראן אך ללא החלטה ברורה מה תהיה התגובה הזו.

אחת הסיבות לכך שלא התקבלה החלטה בישיבת הקבינט היא כי לשכת ראש הממשלה רצתה לקיים סבב תיאומים עם הממשל האמריקני. מכיוון שישראל הולכת להגיב באופן עצמאי למתקפה האיראנית, היא רוצה לתאם את תוכניותיה עם ארה"ב בגלל ההשלכות האסטרטגיות של המצב.

 

הקבינט המדיני ביטחוני מלחמת חרבות ברזל איראן ארה"ב בנימין נתניהו

art

 צבע אדום