מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
כ"ט אלול התשפ"ד | 02.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

במערכת הביטחון יחקרו כיצד המחבלים מחברון חדרו לישראל: "כל הרחוב היה מלא בפצועים"

שישה בני אדם נרצחו הערב בפיגוע ירי בשדרות ירושלים ביפו. רועי, שהיה באזור הפיגוע, סיפר: "המחבלים ירו לעבר חנות בלי הבחנה" | המפכ"ל בזירה: "אנחנו מכירים את זהותם של המחבלים ומטפלים בנושא יחד עם שב"כ"

במערכת הביטחון יחקרו כיצד המחבלים מחברון חדרו לישראל: "כל הרחוב היה מלא בפצועים"
המחבלים בזירה צילום: שימוש לפי סעיף 27א

פיגוע רצחני ביפו: שני מחבלים תושבי חברון ירדו מהרכת הקלה בשדרות ירושלים ופתחו באש לעבר עוברי אורח, עד שנוטרלו. כתוצאה מהירי נרצחו כשישה ישראלים. 

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבלים יצאו מחברון וחצו את קו התפר באזור עוטף ירושלים. בעקבות הפיגוע צה"ל הכריז כתר על העיר חברון, מבצע מעצרים ויגיע לבתיהם של המחבלים בהקדם, כך לפי "גל"צ". 

במקביל, בצה״ל הוחלט כי בעקבות הפיגוע לא תתאפשר כניסת פועלים פלסטינים לשטחי ישראל עד להודעה חדשה.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי אמר בזירת הפיגוע: "אנחנו מטפלים באירוע קשה, כל טלפון שאנחנו מקבלים נבדק. לא היה לנו שום מידע מקדים על הפיגוע. אנחנו מכירים את זהותם של המחבלים, ואנחנו מטפלים בנושא יחד עם שירות הביטחון הכללי". 

מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר עידכן בפרטי הפיגוע בקשה: "שני המחבלים עלו לרכבת, ביצעו ירי בתוך הרכבת ואחר כך יוצאים החוצה ומבצעים ירי נוסף ברחוב. בפעילות של מאבטחי הרכבת עם יחידת סל"ע של העירייה ושוטרים בוצע נטרול של שני המחבלים".

נאדיה, תושבת יפו שרכבה על אופניים בזירה בעת שהמחבלים פתחו בירי, סיפרה ל"ווינט": "כשהגעתי לתחנת ארליך התחילו יריות. זרקתי את האופניים והתחבאתי מאחורי ארון חשמל. ראיתי שני בחורים עם נשק ארוך שלא הפסיקו לירות. הם ראו בחור צעיר ליד המספרה ושאלו אותו אם הוא ערבי. הוא אמר 'כן, כן, אני ערבי', והם המשיכו הלאה".

מוחמד, מוכר בחנות פרחים ברחוב, סיפר כי הרכבת הקלה נעצרה: "אישה ירדה מהקרון בצעקות. רצתי פנימה לקרון, ראיתי תינוק פצוע, עוד אנשים פצועים וגם הרוגים. זאת תחושה רעה לראות את הזירה, יום עצוב וקשה. כולם היו בדרך הביתה, אנשים התארגנו לקראת החג ולא חזרו הביתה למשפחה שלהם. ניסינו לעזור כמה שאפשר. נערכנו לחג, מכרנו פרחים לאנשים, ואז קרה האסון הזה".

רועי, שהיה בסופר סמוך, סיפר ל"ווינט": "המחבלים ירו לעבר חנות בלי הבחנה. אחר כך ראיתי שהם בורחים לכיוון צפון יפו. כל הרחוב היה מלא בפצועים". 

מוטי, בעלים של קיוסק סמוך לזירה, אמר: "שמענו צרורות של ירי בלתי-פוסק לכל כיוון. יצאנו החוצה בבהלה, ראינו כמה דמויות רצות ברחוב, ככל הנראה אלו היו המחבלים. היה קשה לצפות בזה".

יפו פיגוע מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום