מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 28°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 28°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גילויים מדהימים: צה"ל ביצע עשרות פשיטות בשטח לבנון לאורך המלחמה

הותר לפרסום: כוחות צה"ל ביצעו במהלך המלחמה עשרות פעילויות מבצעיות ממוקדות בשטח דרום לבנון לנטרול והשמדת מתחמי לחימה ואמצעי לחימה | נחשפת לראשונה התוכנית של חיזבאללה לכיבוש הגליל | כל הפרטים

גילויים מדהימים: צה"ל ביצע עשרות פשיטות בשטח לבנון לאורך המלחמה
תשתית תת-קרקע של חיזבאללה צילום: דובר צה"ל

בחודשים האחרונים כוחות צה"ל ביצעו עשרות פעילויות מבצעיות ממוקדות בדרום לבנון, להשמדת ונטרול יכולות ותשתיות טרור של חיזבאללה בכפרים ובשטחים הסמוכים לגבול, המאיימים על יישובי הצפון.

פיקוד הצפון, בהכוונת מידע מודיעיני של אגף המודיעין, הוביל עשרות פשיטות ממוקדות של כוחות צה"ל, במתחמי הלחימה של חיזבאללה בדרום לבנון, על מנת לפגוע ביכולת של 'כוח רדואן' של חיזבאללה ולמנוע ממנו לבצע את רצונו לפגוע באזרחי ישראל.

הלוחמים פשטו על הכפרים והשטחים הסבוכים, פרצו פתחים תת-קרקעיים ביעדים לאורך הגבול, חשפו מצבורי נשק, מתחמי הערכות למחבלים ועוד. במהלך הפעילויות הכוחות אספו מודיעין רב ערך, השמידו ונטרלו את אמצעי הלחימה והמתחמים באופן יסודי, בניהן תשתיות תת-קרקעיות ואמצעי לחימה מתקדמים מתוצרת איראן.

במהלך 200 לילות, מאות ימים ועשרות מבצעים בשטח האויב, הכוחות חשפו, נטרלו והשמידו מתחמים תת-קרקעיים, תקפו אלפי מטרות צבאיות, מחסנים של אמצעי לחימה, עשרות טונות של נפץ, נכסי שהייה לפעילים, מפקדות ועוד. חלק מאמצעי הלחימה נלקחו לשטח ישראל.

צה"ל ממשיך לפעול לגריעת יכולותיו ותשתיותיו של חיזבאללה ולדחיקתו ממרחב הגבול, על מנת שתושבי הצפון יוכלו לשוב לבתיהם בביטחון.

דובר צה"ל
המפה שחיזבאללה תכנן להשתמש בה במסגרת ״התוכנית לכיבוש הגליל״ שנמצאה בתוך אחד המתחמים | דובר צה"ל

מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה מנהרות חיזבאללה מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום