מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 31°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בעולם רואים ונדהמים מישראל: "יש דברים מסמרי שיער"

איחוד האמירויות מנסה לשכנע את אסד להתנתק מציר הרשע, וייתכן שאחרי שאסד ראה איך נהגו האיראנים בנסראללה – הוא יבין שאסור לסמוך עליה. גורם ישראלי: "הרבה ממה שמפורסם בעולם לא נכון או לכל הפחות לא מדויק. יש דברים מסמרי שיער"

בעולם רואים ונדהמים מישראל: "יש דברים מסמרי שיער"
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

גורמים בישראל העריכו כי מרחב התמרון האיראני לאחר חיסול נסראללה נע כרגע בין ארבע נקודות: להימנע מהשפלה, למנוע מישראל "להשתולל", לא להידרדר למלחמה; ובעיקר לא לסכן תשתיות אזרחיות באיראן. טהראן תצטרך לנקוט פעולה כלשהי, לפי ההערכות בישראל אבל כרגע לא ברור איזו, תחת המסגרת הזו.

גורם ישראלי שמעורה בפרטי המבצעים שביצעה ישראל בשבועות האחרונים בלבנון אמר ל-Ynet, כי ישראל איבדה את הפחד. "במערכת קבלת ההחלטות לביצוע כל הפעולות הדרמטיות שבוצעו בחודשים האחרונים סביב חיסול פואד שכר ועל פי המיוחס לישראל, איסמעיל הנייה ונסראללה – ישראל כבר לא לוקחת בחשבון מה יעשה הצד השני", אמר.

לדבריו, "אם הם רוצים לירות שיירו. רוצים לפלוש קרקעית נראה אותם. ישראל לא מוכנה עוד להמשיך בהתשה ועוברת להכרעה.".

עוד ציין הגורם: "ייקח עוד 20 שנה לספר ולהבין מה גופי המודיעין הישראליים עשו בפעולות האחרונות. הרבה ממה שמפורסם בעולם לא נכון או לכל הפחות לא מדויק. יש דברים מסמרי שיער ודברים מעבר לדמיון האנושי".

איתמר אייכנר מדווח, כי גורם בקהילת המודיעין אמר שאנחנו נמצאים כעת באחת התקופות הרגישות ביותר בתולדות המדינה: בתוך שבועיים שלושה נדע לאיזה כיוון המזרח התיכון הולך - מלחמה אזורית, או לשינוי אדיר ומזרח תיכון חדש, שבו ציר הרשע האיראני מתפרק ומדינות עוברות למערב. המדינה הראשונה שייתכן שתקבל את ההחלטה היא סוריה. כבר זמן רב שאיחוד האמירויות מנסה לשכנע את אסד להתנתק מציר הרשע, וייתכן שאחרי שאסד ראה איך נהגו האיראנים בנסראללה – הוא יבין שאסור לסמוך עליה".

 
מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה איראן מבצע סדר חדש

art

 צבע אדום